Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag hade samma probem själv för ett tag sedan. letade runt lite och fastnade för Colloquy http://colloquy.info/ Den som avgjorde valet var att den hanterade teckenkodningen på ett smidigt och bra sätt.
Jag kör/körde macirssi och colloquy. gillar väl macirssi bäst av de tv, colloquy känns så överbasic.
Inget av dem är så minimalt som jag skulle vilja.
Tror det blivit dags att testa Irssi.
Colloquy är mer gullifierat än vad jag vill ha av en ircklient. Irssi är det enda som fungerar smidigt för mig, men jag skulle nog köra x-chat aqua eller macirssi om jag blev tvungen att köra en lokal ircklient på powerbooken.
Jag körde X-chat Aqua innan, men nu kör jag Colloquy, och jag tycker att det är suveränt. Men jag gillar GUI-grejer. Det fina med Colloquy är dock att man kan köra med olika styles, så det går att få själva chatten att se ut i stil med iChat eller som terminalen, eller något helt annat. Sen finns det en massa fiffiga plugins också.
Om man vill kan man ju även använda iChat till IRC (via Jabber).
Suverän ascii-grafik samt en hel hög lagom provokativa random kick- och quitreasons, vad kan slå det?
Men Irssi var klart smidigare, så jag bytte och körde med det i omkring två år innan kanalen jag hängde i tillslut dog ut. *Nostalgitår*
Suverän ascii-grafik samt en hel hög lagom provokativa random kick- och quitreasons, vad kan slå det?
Men Irssi var klart smidigare, så jag bytte och körde med det i omkring två år innan kanalen jag hängde i tillslut dog ut. *Nostalgitår*
Är du sugen på en nostalgitripp så finns alltid #mac.se@Efnet.