Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger installationsproblem på imac DV

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker att installera Tiger på min Imac DV 400 mhz. Allt fungerar bra i uppstart och även att börja installera men efter en stund blir det alltid ett installationsfel och installationen avbryts då. Har provat massa gånger men det blir fel varje gång, dock hinner den olika långt varje gång.

Har 320 mb i minne men 256 modulen verkar vara nåt fel på och har tidigare orsakat lite kernel attacks med jämna mellanrum, kan det vara den som är problemet? För det kan väl inte ha med firmware när jag kommit så långt som jag har gjort..

Går det att installera med bara 128 mb minne i?

Otroligt tacksam för svar

Mvh Erik

• Oregistrerad
  • 2006-02-28 20:26

Har du kört i den nya firmwaren kan vara det.Har du provat skivan i en annan mac.
Jag hade inga problem med min DV400 fast att jag bara har 128MB ram i den.
Tiger går att köra med så lite som 64MB minne.

B.D

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-28 22:17

Jag hade samma problem med min iMac DV och Tiger. En 256:a som inte ville vara med i matchen. Jag lyckades att hitta en 128:a till som funkade fint... då gick det iaf att installera, vet tyvärr inte om det går att installera med bara 128mb i, men det är väl bara att prova. Det kan inte mer än gå åt h..vete, och det verkar det ju redan gjort ett par gånger. 8)

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-28 22:22

Jag tror på att firmwaren måste uppdateras, är det inte gjort så fungerar det inte hur man än dribblar med minnerna.

Verkar som det är min systemskiva som är kass helt enkelt. Finns det nåt sätt att installera X utan att använda en cd-skiva?

• Oregistrerad
  • 2006-04-19 12:56

Här har du en guide som föklarar hur du installerar tiger från en ipod:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050524104814419&query=installation

Själv skruvade jag ut hårdisken på min imac dv 400mhz, kopplade den till firewire på min mac mini och installerade tiger över firewire istället. När installationen var klar skruvade jag tillbaka disken i imacen igen och bootade upp utan problem

/Glawe

Ursprungligen av FGlawe:

Här har du en guide som föklarar hur du installerar tiger från en ipod:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050524104814419&query=installation

Själv skruvade jag ut hårdisken på min imac dv 400mhz, kopplade den till firewire på min mac mini och installerade tiger över firewire istället. När installationen var klar skruvade jag tillbaka disken i imacen igen och bootade upp utan problem

/Glawe

Grymt, man tackar...

1
Bevaka tråden