Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ändra mp3-taggar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker ett program där jag kan markerera alla mp3:or i en katalog(album) och t.ex ändra genre på alla filerna på ett smidigt sätt.

Något bra förslag?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-19 16:14

iTunes...:rolleyes:

iTunes?
Markera låtarna du vill ändra och tryck kringla+i så ändrar du informationen för samtliga.

Annars finns bl a "mp3 rage" - sök på versiontracker.com

se på fan. det var så enkelt.
Tackar så mycket.

Inte lätt att vara nybörjare.

• Medlem
  • Öland
  • 2006-04-19 17:03

jag fortsätter med frågandet om detta då jag har en lite annorlunda fråga som egentligen handlar om exakt samma sak. Ibland vill man (läs jag) ändra alla låtar i ett album (tex ljudbok) så att jag får ett nummer (i ordning såklart) först eller sist i taggen. Finns det något program för det?

Med vanliga filnamn kör jag med R-Name där man kan ändra flera filer samtidigt, men jag saknar som sagt något sådant för taggar

//Filip

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-19 17:27
Ursprungligen av Filip:

jag fortsätter med frågandet om detta då jag har en lite annorlunda fråga som egentligen handlar om exakt samma sak. Ibland vill man (läs jag) ändra alla låtar i ett album (tex ljudbok) så att jag får ett nummer (i ordning såklart) först eller sist i taggen. Finns det något program för det?

Med vanliga filnamn kör jag med R-Name där man kan ändra flera filer samtidigt, men jag saknar som sagt något sådant för taggar

//Filip

Filip,

www.dougscripts.com bör du finna det du söker...

Lycka till,

- Torkel

• Medlem
  • Öland
  • 2006-04-19 17:57

tack! här hittade jag en massa kul grejjer

1
Bevaka tråden