- hugin
- Medlem ●
- Lund
Hmm. Nu kan jag inte logga in med varken Camino eller Firefox längre.
Aja, lika bra att gå tillbaka och börja använda Safari igen på heltid då nu när den fungerar med FSB.
Firefox funkar för mig. Har du 1.5.0.1?
Jag har inte Camino, och jag tänker inte ladda hem det heller, så det får någon annan verifiera.
Hmm. Nu kan jag inte logga in med varken Camino eller Firefox längre.
Aja, lika bra att gå tillbaka och börja använda Safari igen på heltid då nu när den fungerar med FSB.
Det kan du nog men man måste gå från rätt sida. Jag kan i alla fall logga in via den här sidan http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,5462,00.html men ej ifrån deras egentliga inloggningsida. Så dom har inte löst det optimalt ännu tycker jag.
Dom gnäller om att dom inte får några kakor, man får väl gå ner på bankkontoret och bjuda dom på en muffins.
Det kan du nog men man måste gå från rätt sida. Jag kan i alla fall logga in via den här sidan http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,5462,00.html men ej ifrån deras egentliga inloggningsida. Så dom har inte löst det optimalt ännu tycker jag.
Dom gnäller om att dom inte får några kakor, man får väl gå ner på bankkontoret och bjuda dom på en muffins.
Se där ja. Så enkelt var det. Nu ska lotta fram en vinnare. Camino, Firefox eller Safari.
Jag har varit ansluten till FSB's internetbank sedan starten. Inte någon gång tidigare har jag haft några problem, men nu! Aldrig har banktjänsten fungerat sämre än vad den gör idag. Det är direkt klandervärt att släppa ett GUI som inte är användbart vid lanseringen. Det dröjde minst en vecka innan de mest elementära funktionerna funkade med Firefox som jag använder. Jag kommer att påpeka vad som inte funkar tills dom fixar alla buggar!!!
Nu är väl det inget att klaga på längre?
Nu är väl det inget att klaga på längre?
Det fungerar rent tekniskt nu, men användbarheten har bara blivit sämre och sämre för varje ny version av Internetbanken. Om det gick skulle jag gärna få tillbaka gränssnittet från 2000 (eller 2001, kommer inte ihåg exakt). Det var mycket mer lättanvänt.
Förra version var dock inte bra, då fastnade rullgardinsmenyerna och det var djäkligt irriterande.
Det är borta nu..å andra sidan så irriterar den nya layouten mig nu.
Inkomna fakturor t.ex..borde vara en kraftigt blinkande text i stället för den blekbruna näst intill osynliga raden som nu är.
Nu har dessutom lagt in Arkiverade fakturor, har jag inte bett om att få se jämte de nyss inkomna.
Använder du rätt inloggningsadress? Den är som bekant ändrad
Testade min Firefox och det var inga problem.
Har du lagt denna som bokmärke? https://internetbank.fsb.se/bviPrivat/privat?ns=1
Krävs att man går in manuellt och redigerar i sitt bokmärke (rename)
Jag kommer inte åt banken i dag. Fler som har problem?
Jag kan inte använda mitt bankbokmärke. Om jag via www.fsb.se tar mig till inloggningssidan och gör ett bokmärke kan jag inte använda det. Då kommer jag till det ökända felmeddelandet. Använder FF.
Se till att bokmärket har denna adressen: https://internetbank.fsb.se/bviPrivat/privat?ns=1
Hela fsb.se verkar vara nere. Dem skulle göra något underhåll i banken i natt, verkar som det inte gick så bra...
Inga problem här. Arbetet som kanske kunde innebära mindre störningar skulle pågå i 30 min mellan 00.30 och 01.00. Tror nog inte det är det som spökar.
Ang. spara bokmärke:
Det går inte att spara bokmärke eftersom inloggningssidan som kommer upp är tillfällig.
Man måste använda: https://internetbank.fsb.se/bviPrivat/privat?ns=1
Detta bokmärke har jag fått lägga till eller ändra manuellt (under "Ordna Bokmärke"/"Manage Bookmarks")
Korkat och användarovänligt? -Javisst!
Jäkla hönshjärnor som gjort inloggningssidan på detta vis och ännu inte ändrat det. Pinsamt. Hur mycket har detta inte kostat banken i irriterade och förlorade kunder samt onödig support!...
Ang. spara bokmärke:
Det går inte att spara bokmärke eftersom inloggningssidan som kommer upp är tillfällig.
Man måste använda: https://internetbank.fsb.se/bviPrivat/privat?ns=1
Detta bokmärke har jag fått lägga till eller ändra manuellt (under "Ordna Bokmärke"/"Manage Bookmarks")
Korkat och användarovänligt? -Javisst!
Jäkla hönshjärnor som gjort inloggningssidan på detta vis och ännu inte ändrat det. Pinsamt. Hur mycket har detta inte kostat banken i irriterade och förlorade kunder samt onödig support!...
Har sessioner någonsin gjort något gott för mänskligheten?:rolleyes:
Här är fortfarande helt dött. Ringde och kollade med dem och de bekräftade problemet.
Jag försökte betala räkningarna i gårkväll runt 21-tiden, inloggning m.m. fungerade men redan då var det problem med att bl.a. lägga till betalningar och så. Fick felmeddelande och försökte några gånger igen.
Får väl se om de kan lösa det tills denna kvällen.
Inga problem nu kl 18.00