Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

onödigt utrymme :S

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja igen! det är lite störande, jag kollade hur mycket min itunes bibliotek tar i utrymme.
det står 9,01 gb i iTunes, men om man visar info för iTunes mappen så är det 9,25 gb.
i och med den lilla hårddisk jag har så är det störande, och undrar om det finns nåt bra program som kan se vilket som är med i biblioteket...?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-04-27 21:43

Hos mig står det i iTunes 29,06 GB. Info på mappen 29,12 GB. Mysko det här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 22:16

Vad heter de där programmet som är något skriv program man bara släpper mappen på som listar alla filerna i en mapp ?

återkommer

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 22:17

aha här är det

/Tangen

länk till disskussonen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26

iTunes Music-mappen innehåller ju även en databasfil, även om den kanske inte är såå stor. Dessutom så kan det vara så att du har tagit bort filer från biblioteket, men inte från hårddisken.

Ännu en anledning till att det kan muppa är att iTunes mäter den sammanlagda storleken på alla filerna, medans Finder visar hur mycket hårddiskutrymme filerna allokerar. Vilket är två olika saker.

*suck* nåja... dags att byta hårddisk på min ibook

Jag skulle nog göra så att jag tar bort all musik i iTunes biblioteket och OBS! inte tar bort filerna

Importera sen alla musikfilerna i iTunes igen. Tar inte särskilt lång tid. Då har du allt som finns, så kan du göra en manuell rensning av musiken du inte gillar längre.

1
Bevaka tråden