Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildskärm från g4 till g3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 21:22

En ganska så otrolig historia men min lillebror lyckades kasta en pennväsare i metall på skärmen till min g3 (som jag förövrigt köpte för bara 2 dagar sen) och nu ser skärmen ut såhär. (se bifogad bild)
Jag antar att det inte är så mycket jag kan göra än att köpa en ny dator eller eventuellt byta ut skärmen.
Nu till frågan, går det att byta skärmen till denna ibook g3 till en skärm från en g4 eller måste det vara en annan g3? Går detta att göra själv?
Redan innan hade skärmen ett glapp som gjorde att bakgrundsbelysningen dog när man hade skärmen i en viss vinkel, och han fick ett prisförslag på 2500 för att åtgärda detta vilket han inte antog.
Vad kan jag förvänta mig för prisförslag för att åtgärda detta fel?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-01 16:21

jag skulle rakt av gissa på 6-7000kr ungefär.

Jag skulle tro att själva anslutningen till skärmen borde vara olik, inte helt 100 men säkerligen. Bästa alternativet är att försöka få tag på en skärm via auktion, beg.marknaden eller diverse sajter på nätet (utomlands) som säljer reservdelar för att komma undan så billigt som möjligt för om man låter en Apple auktoriserad verkstad åtgärda ett sånt här fel så är det säkerligen mellan 5000-6000kr slutnotan hamnar på tyvärr :-/

  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 22:28

Kolla först om du har 'drulle' på eran hemförsäkring!

Nja, drulleförsäkring. Vad är värdet på en så gammal dator enligt försäkringsbolaget? Nån tusing? Är datorn över ett år gammal brukar det nästan inte vara någon idé.

Tyvärr så är det som crownswe säger, inget vidare värde på datorer i försäkringsbolagens ögon.

1
Bevaka tråden