Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min hårddisk kraschade (ibook 12") i veckan.
Har en extern 160gb usb-disk.
Kan man partitionera den med typ iPartition, för att skapa en partition som man sedan kan lägga in tiger på, och sedan tills vidare boota datorn med?
Eller...är jag helt ute och cyklar?
den används som förvaring just nu. dokument och filer jag inte får förlora. När jag försöker intstallera osx är det ett utropstecken på enheten "du kan inte installera på den här enheten" står det.
den används som förvaring just nu. dokument och filer jag inte får förlora. När jag försöker intstallera osx är det ett utropstecken på enheten "du kan inte installera på den här enheten" står det.
VAd är den i för format? NTFS eller FAT så kan du inte lägga in Mac OS X.
Hej
Tråkigt nog går det inte att bota från en USBhd, det är bara Firewirehd, som duger att starta från. En sak du kan göra vore att skaffa en kombilåda (både firewire och USB) eller bara firewire och sätta in din hårddisk i den. Din ibook har väl firewireanslutning?
Hälsningar
Lennart
Jo, det var så jag menade. Både Macoteket och Kjell o Co och säkert flera andra har sådana tomlådor. Kjell har en kombi för 679 kr.
Inte helt billigt, men det är nog en sådan lösning som vill till. En tröst kan vara att firewire är en hel del snabbare.
Lycka till
Lennart