Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort för Xserve G5

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! ..

Vart får man tag på ett billigt /enkelt ljudkort till Xserve ?

Vi har nämligen två telefonväxlar här på firman som står i samma rum som Xserven och vi vill gärna ha lite "vänt" musik i växlarna ...

vad finns det för ljudkort (antar externt USB ljudkort för Mac) som är billigt...

1000 tack /Andy

hmm har redan hittat ett Miglia Harmony Express 329:- kr på Apple Store .. borde väll funka till OSX Server ???

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6104042/wo/xs4Oc7x52JAT3HI9Qpp1kPWVaKu/11.0.19.1.0.8.25.7.11.0.3

Sådär ! nu har vi fåt våras ljudkort Miglia Harmony Express ...

kopplat det till två telefonväxlar ... helt kanon ... ok kvalitén ur telefonhögtalaren är inte den bästa men visst är det skönt med lite go väntmusik streamat direkt från iTunes på en Xserve

Haha, det här var nog den roligaste tråden på länge!

Ursprungligen av irrelogical:

Haha, det här var nog den roligaste tråden på länge!

haha . kul att höra ..

faktum är att vi har inte fåt igång alla funktioner på Xserven .. har helt enkelt inte haft tid ..

så just nu är vår Xserve G5 typ värdens dyraste mp3 spelare ...

Ursprungligen av Tussen69:

...just nu är vår Xserve G5 typ värdens dyraste mp3 spelare ...

Nja, inte riktigt: http://www.pocket-lint.co.uk/news.php?newsId=1766

Ursprungligen av capojava:

ok .. nästan då :rolleyes:

• Medlem
  • Lund
  • 2006-03-17 21:26

Så skönt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-18 13:42

Vart skall man ringa för att höra?

Men den är ju inte rackmonterad!

Ursprungligen av irrelogical:

Men den är ju inte rackmonterad!

helt rätt ... då har vi världens dyraste "rackmonterade" mp3 spelare på jobbet

Haha, vilken galen tråd

tänkte bara uppdatera denna tråd med att säga att Xserven flytter bra nu . vi använder den som filserver, Domain Controller, Mailserver (snart) , ftp server, dns, crm system och även soom musikserver ... vi har ett externt ljudkort koplat till den via usb och ljudkortet i sin tur är kopplat till två telefoonväxlar så att kunderna får lite go väntmusik ... sedan kan jag styra xservens iTunes via netTunes från vilken mac client jag önskar ... cheferna är väldigt nöjda ..

på en mindre personalfest drog vi igång högtalar funktionen på alla telefoner på firman ... och körde musik via serven ... jä*vlr vad högt det blev ...

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-03 09:14

Haha, vad underbart galet.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-03 16:11

Tänk er att ha en Xserve under eran 42" plasma tv som mediecenter och dvd spelare bara i med ett graffe och ljudkort

Vem har råd att pröva?

Man får inte va kräsen audiofil då Xserven låter som ett mindre jetplan

Jag skulle mer rekomendera att ha en Mac Mini med OS X Server på i så fall ..

Vår Xserver är ganska högljud ... inte så falrigt som jag hört .. men aldeles för hög för att ha det i ett vardagsrum .. där skall det vara tyst som musen ..

nu finns viserligen inte OS X Server för intel macar än .. men någon gång till hösten kommer jag nog ha en mini hemma och köra OS X Server på den ...

Jag gillar OS X Server skarpt .. men det är j*vla mö buggar i OS X Server 10.4.6 .. och jag hoppas verkligen att Apple fixar det snart ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-03 20:17

Ganska dyrt med OSX Server på en Mini - OS:et kostar 2X mer än burken

Ursprungligen av Erik.dv:

Ganska dyrt med OSX Server på en Mini - OS:et kostar 2X mer än burken

sant .. men betydligare billigare än att skaffa en Xserver för "hemmabruk" ... själv älskar jag vår Xserver .. den är sååå vacker ...

Vi har två Xserve G4:or som förlorat arbetsuppgifter. Står bara o möglar nere i serverrummet. Bittert. Undrar om man inte ska ta o hitta på nått sånt skoj med dom.
Nån som har nån galen idé?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 19:08

Du kan alltid ge en av dem till mig, jag håller den garanterat sysselsatt

/me räcker upp handen!

Annars så finns det ju alltid kodknäckarprojektet, de verkar behöva all kraft de kan få.

Har väldigt svårt att se att jag kan ta o ge bort den. Ska nog hitta nått skoj att göra med den. Kodknäckarprojektet skulle iofs vara en grej, men vi sittar bakanför förtielva brandväggar med allt spärrat, så det lär inte funka

1
Bevaka tråden