Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAQ: Välj rätt internminne till Mac mini G4

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-03 15:32

Jag står i köp av minnen och undrar hur det ser ut nu, det är väl nya minen på den nya Mac Minin?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318078 <-- kommer dessa att fungera?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-03 16:13
Ursprungligen av javoto:

Jag står i köp av minnen och undrar hur det ser ut nu, det är väl nya minen på den nya Mac Minin?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318078 <-- kommer dessa att fungera?

Dom där bör kunna fungera.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-05-24 16:41

Tänkte uppgradera minnet till min Solo-mini, någon som har någon koll på vilka som har dom bästa minnespriserna för tillfället?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-25 10:53

Om du/nån du känner, ska till USA så är www.outpost.com grymt bra. Jag tror 1024 mb kostade 60 eller 70 dollar efter rabatt. Min sticka kommer på måndag iallafall...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-29 09:52

Jag har kvar ett minne från en gammal kvaddad PowerBook 1 Ghz. Jag har en 512 från den som jag tänkte sätta i mac mini. Funkar det eller är jag helt fel ute?

Köp inte det här minnet till Mac Mini ppc!

Har just testat att installera ett 1GB Kingston-minne med artikelnummer KVR333X64C25/1G i min 1,25 GHz ppc Mac Mini. Enligt Appples och Kingstons specifikationer ska allt fungera, men macen ger upp tidigt i bootprocessen. Ville bara varna andra så ni inte gör samma misstag. Fler verkar ha haft samma problem som jag..

minnen av fabrikat Selectra?

Hej!

Såg just att netonnet.se har minnen av typen Selectra för 990:- för 1gig som om jag förstår det rätt skulle kunna fungera i en G4 mini, men Selectra är det något fabrikat att satsa på eller är det bättre att åka de 3 milen till västerås och applecenter och köpa minnet där och betala några hundra mer för minnet?

Mvh
"Gusten"

Selectra är en så kallad nonamedistributör, vilket innebär att de köper upp minnen som den riktiga tillverkaren ratat p.g.a. att de inte klarat kvalitetskontrollen, klistrar på sin egen logga och säljer dem vidare till låga priser. Det rör sig alltså om minnen som ursprungstillverkaren inte ens vill associera sitt eget namn till. Glöm det om du inte är utfattig och i skriande behov av mer minne, köp Kingston eller något annat kvalitetsminne i stället.

tack!

tack!!!!

det var bra att få en varning, tyckte väl att de var lite väl billiga i jämförelse med alla andra, nej då är det ju helt klart värt att lägga på ett par hundralappar och få en kvalitetsprodukt...

tack än en gång!

"Gusten"

Bevaka tråden