Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime/FrontRow, knäppande ljud

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visste inte var jag skulle lägga den här frågan, men då jag är en nybliven switcher så kan det väl passa bra här.

Jag har provat att spela upp lite filmer med både Front Row och Quicktime, och även om bilden går bra så får jag en massa "knäpp" i ljudet. Nån aning?

Datorn är för övrigt en Mac Mini Core Duo / 1 GB RAM.

EDIT: Fyller på med lite mer:

- Jag provade att stoppa i en DVD i FrontRow, men när språkmenyn på DVD:n dyker upp i början så kan jag inte styra markören med varken mus eller fjärrkontroll. Hur gör man?

Senast redigerat 2006-05-05 19:02

Hej !

Det glädjer mig att du Switchat ...

Angående dinna klick så kan det bero på flera olika saker ...

Hur har du koplat din mini ? är ljudet koplat från din mini - > digital out - > digital in på hemmabio reciver ?

Har du testat att uppdatera din mini ... vad jag vet så släptes det ganska nyligen en FrimWire updatering till tidigare modeller av Mac mini intel ... hur länge sedan var det du köpte den ?
om du köpte den när den precis släpptes så skall du uppdatera med den Senaste FirmWiren ... en FirmWire är TYP en uppdatering av Datorns BIOS ... fast ändå inte ..

Angående att du inte kan styra med varken mus eller fjärrkontroll ... har du testat med Tangentbordet ? ... även fast det självklart skall gå att styra med fjärrkontrollen ...

Tack för svaret!

Datorn skickades i slutet av april och jag fick den igår, så helt gammal firmware kan det väl inte vara, men ska kolla för säkerhets skull. Har tryckt in de senaste patcharna också.

Angående DVD-problemet, det gick inte med tangentbordet heller. Jag misstänker att Front Row inte tycker om att få en språkmeny på sig direkt, vilket är så vanligt i Skandinaviska DVD-releaser (DVD:n i fråga är Lost in Translation). Provade en brittisk DVD och där fungerade huvudmenyn åtminstone ordentligt med fjärren.

Provade att patcha firmwaren, men det avhjälpte inte problemet. Fortfarande klick före och efter ljud, och under uppspelning av film. Det är alltså inget konstant bakgrundsurr. Trodde t o m först det kunde ha varit något jobbigt systemljud i stil med klickandet i Windows-utforskaren, men det verkade inte så.

(macbook pro)
satte mig med hörlurar för första gången. och dessa klickljud gör mig galen. det är liksom ett klick sen litet minibrus.
trodde också först att det var ngt äkklit systemljud men ikke.
satans skit,
vad göra?

det kan inte vara strömspikar i minins fall? Då får man ett klickande ljud... avhjälps med ett nätfilter... dvs det sitter inte i minin utan problemet sitter i recievern.

1
Bevaka tråden