Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sparkar Apertureteamet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-04-29 14:12

Vad ska man tro om detta månne?
http://www.thinksecret.com/news/0604aperture.html

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-05-06 22:21

Allmän reflektion: Daring fireball är jävligt bra

Ursprungligen av Axel:

Allmän reflektion: Daring fireball är jävligt bra

Japp, jag kan bara instämma. Jag har varit stödmedlem där i två år just för att jag verkligen gillar Grubers analyser. Det har känts som att han alltid stått på "min" sida i olika frågor, men att han kan formulera det så mycket bättre (och har en mera gedigen kunskap). Den som hängt på forumet länge vet att jag väldigt ofta brukar länka till hans artiklar, men det är just för att det för det mesta är väldigt bra.

Hans analyser av hur Apple fungerar som företag är klockrena och om fler läste dessa skulle de inte komma med så mycket ogenomtänkta idéer om vad Apple "borde" göra (som t.ex. varför Apple inte är ute efter att göra superbilliga macar).

Ska bli kul att se om han kan gå runt på detta, han slutade ju nyligen sitt heltidsjobb för att satsa fullt ut på Daring Fireball och se om han kunde leva på annonsering och medlemskap (och t-shirt-försäljning ).

  • Medlem
  • 2006-05-06 23:04

Om Apple satsar lika långsiktigt som Adobe gjorde på InDesign är jämförelsen intressant. InDesign 1.0 var rena skräpet. 1.5 en gnutta bättre och 2 den första som gick att använda öht. 3 blev anska bra och 4 är en killer app. (3 och 4 är de enda jag har testat själv.) Hur ser Aperture 2 ut tror ni?

Du behöver inte gå till Adobe för att hitta en bra jämförelse, titta istället på Final Cut Pro. Siracusa hade en bra teori om Apertures utveckling: Aperture ascendant

In short, I'm bullish on Aperture. Consider all of your feelings about Final Cut Pro 5 today. I predict Aperture will have a similar reputation when it hits version 5. In the meantime, there will be pain and missteps and many more mixed-to-negative reviews. But I believe Apple will stay the course, and mold Aperture into the extraordinary application that version 1.0 only hints at.

  • Medlem
  • 2006-05-07 09:34

Eftersom jag inte känner till FC:s utveckling behöver jag det...

1
Bevaka tråden