Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med dolda filer i stuffit arkiv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-07 20:37

Jag har ett problem som säkert är enkelt att lösa men som jag blir galen på...

När jag packar upp .sit arkiv blir filerna ur detta dolda på något vis och visas inte i finder. Det blir en mapp där det står 0 filer. Nu är det ju så att detta inte stämmer utan jag kan med terminalen gå in och se att filerna i själva verket ligger i mappen. Jag kan också via terminalen kopiera eller flytta filerna ur mappen och då visas dom som dom ska. Det händer inte på alla .sit filer men med dom flesta.

Jag har provat att uppgradera stuffit och har senaste versionen men utan någon ändring på detta.

Tacksam för hjälp!

Det är (åtminstone delvis) en bugg i Finder som Apple konstigt nog inte fixat än. I Finder får du inte "visa info om objekt". (Finder : Innehåll : Visa visningsalternativ - kryssa ur "Visa info om objekt".)

Alternativt kan du skapa en mapp eller dra en fil till den expanderade mappen så funkar det.

Det hela beror på att Finder inte alltid uppdaterar mappar som den skall när dessa visar den extra informationen.

//Mikael

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-14 23:56

Tack för infon! Där ser man. Tycker det är skumt att det bara är sit arkiv om ger upphov till problemet... hm... vi får hoppas att det blir fixat i 10.5 då!

1
Bevaka tråden