Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vidvinkel till Ricoh GR Digital - var?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-09 09:33

Är på jakt efter vidvinkeltillsatsen till Ricoh GR Digital (Ricoh GW-1 21mm Wide Conversion Lens) men den verkar inte vara så vanlig i Sverige. Någon som har tips på billigt och pålitligt ställe som säljer. Gärna i Europa så man slipper tull & momstillägget.

Lite offtopic ... Är du nöjd med din kamera? Är lite sugen på den, men har hört en del om höga brusnivåer.

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-09 12:29

Jag såg att http://www.technikdirekt.de hade den väldigt billigt. Det är ett företag som jag har väldigt goda erfarenheter av. Beställt två stereoanläggningar därifrån.

KOm ihåg att du behöver en GH-1 att fästa den i också.

För att svara Roland måste jag säga att jag är väldigt nöjd med min ricoh. Kanske det är lite höga bruusnivåer på 200 iso men annars är det en fantastisk kamera. Hittade en bild där man jämför brysnivån på de olika iso-talen. Hittar ddock inte igen länken men om du skickar ett pm kan jag mejla den,

• Oregistrerad
  • 2006-05-09 14:32
Ursprungligen av Roland:

Lite offtopic ... Är du nöjd med din kamera? Är lite sugen på den, men har hört en del om höga brusnivåer.

Jo, ibland är det lite mer brus än man önskar. Men det är nog enda invändningen. Jo förresten, sjukt långsam om man kör råformat.

Rubing, tack för tipset. Nu var det beställt.

Det finns även en Ricoh butik på hornsgatan i stockholm (mittemot mcdonalds om du går mot zinken), han kan allt om ricoh och gr-d. Underbar butik, om ni inte orkar beställa...

1
Bevaka tråden