Tack för alla svar.
Problemet med Aktivitetskontroll är att det är omöjligt för mig att öppna upp den eller växla till den när den färgglada snurran tar över min pil. När den inte gör det så ser allt normalt ut.
Visste inte att det fanns ett hårdvarutest med på skiva. Ska prova den!
Jag har pratat med Support och de ville inte riktigt veta av mina klagomål på hastigheten. Fick en del tips om att datorn går slöare ju fler program man kör samtidigt och snabbare ju mer minne man har.
Jag berättade också om mina nya problem med min högra högtalare som gått ner i volym till hälften och min DVD som låter konstigt när datorn startas.
Tog upp värmeproblemet också. Svaret var att bärbara datorer måste alltid stå på plana ytor och att de kan bli lite varma. När jag berättade att jag visste att det här var ett vanligt problem som var välkänt hos Apple fick jag lite mer gehör. När jag ungefär en timme in på samtalet berättade att jag också sett bilderna på kylpastan fick jag veta att jag ska lämna in den på service för värmeproblemet och mitt problem med högtalaren. Dock ej för hastigheten. Support menar att det här inte är ett hårdvaruproblem utan ett mjukvaruproblem. Jag tycker dock fortfarande att det är deras problem eftersom mjukvaran är deras.
Förresten så har både högtalarproblemet och problemet med DVD-spelaren verkar ha löst sig själva på något mystiskt sätt. Men jag har fått värre problem nu. Sen jag körde Uppdateraren och startade om datorn så vill den inte starta systemet. Fryser sig i uppstarten på olika ställen. Kan bara starta den i Säkert läge och alldeles nyss så stängde den av sig helt tvärt med en halvtimme kvar på batteriet.
Så nu är det dags att ringa igen alternativt gå direkt till ett serviceställe.
Någon som kan rekommendera ett i stan?