Jag råkade välta en full kopp kaffe rakt över tangentbordet på min powerbook. Vände den upp och ner, låta det rinna ut samma väg som det kom in. Efter en stund vände jag tillbaka den. Då rann det ut lite ur ena luftutblåset... Men inget hände, dator luktade kaffe som fan ett bra tag också, gör den fortfarande om man nosar på touchpaden och magneten vid locket.
Öppnade powerbooken ett tag senare för att byta hårddisk. Då fick jag en lite otrevlig syn. Såg att kaffet runnit längs med dvdbrännaren, ut på ena sidan mot högtalaren och ut genom lufthålet och på andra sidan rakt mot nätdelen, men inte på, runnit ner vid batterianslutningen och runnit rakt genom kontakten, men bara vid ett utav stiften. Såg också att det runnit på kylflänsen ovanför processorn. Som tur var blev inget skadat alls under incidenten. Ibland har man tur.
Hade kaffet runnit på 2st utav stiften vid batteriet hade det nog gått åt helvete. Eller om det runnit ner på nätdelen.
Är datorn hel är det bara köra på. Är den inte det är det bara att hoppas på att Apple lagar den.