Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pdf panik! Från Indesign

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En pdf gjord direkt från Indesign ser bra ut på skärmen, men vid utskrift hos tryckeriet finns en vit ruta som döljer en del av texten. Någon som varit med om liknande? Tips?

Vi ska pröva att göra om den genom distiller i stället, vilket lär vara säkrare. Hur det nu kan komma sig.

Låter som du använt nån transparenseffekt uppepå en dekorfärg? Ifall det verkligen är meningen måste tryckarens rip hantera övertryck på rätt sätt. Du kan se problemet redan i acrobat om du inte har "förhandsgranska övertryck" ikryssat.

Annars gör du om dekorfärgen till cmyk process om det är ett vanligt fyrfärgsjobb.

Löste det sig?

• Avstängd
  • International user
  • 2006-05-23 15:25

Det finns några trådar om detta problemet, prova sök på "vit ram", jag har för mig att det antingen beror på felaktiga färginställningar eller som björn skriver att det är något galet med transparansen. har du lagt någon droppskugga på något??
/M

• Avstängd
  • International user
  • 2006-05-23 15:28

Tack för tipsen! Jag har använt skuggfunktionen och urklippsbana i dokumentet, men inte där den vita plattan dök upp. Jag har inte forskat så mycket i det hela. Jag skrev ut en postscriptfil och köre genom Distiller och det fungerade. Distiller sägs ha en bättre pdf-motor vad det nu kan betyda.....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-26 17:16

InDesign CS2 använder samma "motor" som Distiller numera.
Du kan kolla förenklingsmetod oxå...

Ursprungligen av JohanT:

InDesign CS2 använder samma "motor" som Distiller numera.
Du kan kolla förenklingsmetod oxå...

InDesign CS2 använder inte samma motor som Distiller, däremot är det motsvarande inställningar och gemensamma inställningsfiler.

1
Bevaka tråden