Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiärfest för MacBook ikväll (2006-05-18)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kom precis hem från Apples premiärfest för MacBook. Måste säga att den är en solklar succé och att jag är riktigt sugen på att byta ut min Powerbook 12". Blev förvånad över tangentbordet som ser ganska annorlunda ut (tangenterna sticker upp) och hur fräsch den var.

Festen anordnades på Café Opera tillsammans med ett gäng andra sponsorer och om en stund spelar Erik Gadd och Petter på scén. Jag ska till serverhallen imorgon bitti så jag kunde inte stanna längre. Bildreportage kommer imorgon när Mats har vaknat (läs: nyktrat till) och startat sin Powerbook.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-18 23:42

Glitter och glamour med andra ord

Coolt att Apple Sverige fixar med lite såna PR-grejjer. Tycker inte att man märker så mycket av dem i vanliga fall.

Dom hade en sån här parkerad utanför - aldrig sett något liknande innan! 582hk!

• Medlem
  • Mjölby
  • 2006-05-19 22:55
Ursprungligen av Björnström:

Dom hade en sån här parkerad utanför - aldrig sett något liknande innan! 582hk!

"Dom......"! Vilka dom?

Ursprungligen av Le:

"Dom......"! Vilka dom?

Uppe nu!

Mercedes, Motorola, Apple och American Express var sponsorer för kvällens event.

Sweet...

Pix pax för att var med på nästa fest.

• Medlem
  • 2006-05-19 01:41

Om du tar festen så kan jag ta bilen

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-05-19 05:47

Upp och hoppa nu Mats, klockan är snart sex!

Mmm, DTM-versionen av AMG's CLK.. Tillverkas bara 100 ex, nästan så man hellre hade stått och dreglat över den än över en MacBook. Kostar väl drygt 2 miljoner skulle jag gissa.

Den bilen ser "pimpad" ut

• Medlem
  • Thailand
  • 2006-05-19 09:46
Ursprungligen av johan_fbg:

Mmm, DTM-versionen av AMG's CLK.

Måste bara ge dig en komplimang för det pedagogiska uttrycket ovan.:D

Ursprungligen av Stig R:

Måste bara ge dig en komplimang för det pedagogiska uttrycket ovan.:D

CLK= Bilmodellen
AMG= Mercedes trimfirma (typ )
DTM= Deutsche Tourenwagen Masters

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-19 22:50
Ursprungligen av Kristofer:

CLK= Bilmodellen
AMG= Mercedes trimfirma (typ )
DTM= Deutsche Tourenwagen Masters

OMG = Reaktionen när man ser den

Jag kom precis hem från Apples premiärfest för MacBook. Måste säga att den är en solklar succé och att jag är riktigt sugen på att byta ut min Powerbook 12". Blev förvånad över tangentbordet som ser ganska annorlunda ut (tangenterna sticker upp) och hur fräsch den var.

Festen anordnades på Café Opera tillsammans med ett gäng andra sponsorer och om en stund spelar Erik Gadd och Petter på scén. Jag ska till serverhallen imorgon bitti så jag kunde inte stanna längre. Bildreportage kommer imorgon när Mats har vaknat (läs: nyktrat till) och startat sin Powerbook.

Fick du chansen att prova MacBooken också? Eller det var bara "se men inte röra" som gällde?

Om du fick prova, hur var tangentbordet att skriva på?

Ursprungligen av tobiwan:

Fick du chansen att prova MacBooken också? Eller det var bara "se men inte röra" som gällde?

Om du fick prova, hur var tangentbordet att skriva på?

Vi satt och körde MacBook på plats. Tangentbordet såg lite konstigt ut men fungerade fint. Tog en liten stund att vänja sig med knapparna men inga problem.

Den såg väldigt fräsch ut och jag tror att MacBook kommer bli en storsäljare. Kommer bilder om ett par timmar gissar jag.

Vi satt och körde MacBook på plats. Tangentbordet såg lite konstigt ut men fungerade fint. Tog en liten stund att vänja sig med knapparna men inga problem.

Den såg väldigt fräsch ut och jag tror att MacBook kommer bli en storsäljare. Kommer bilder om ett par timmar gissar jag.

Ok, låter ju bra! Jag tror också det kommer bli en storsäljare med tanke på att priset är relativt lågt för det man får. Jag ska ha en så fort jag kunnat testa!

Ser fram emot bilderna!

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-19 10:34

Har inte lillbrorsan masat sig upp ännu?

Hey guys I'm up! Utmärkt kväll igår – kul att se Petter, Eric Gadd och gänget på scen dessutom. Siktar på reportage innan 14 idag.

Edit: Dök upp en once-in-a-lifetime chans att checka in en lägenhet här i stan, då jag siktar på att flytta upp snart. Reportage uppe senare ikväll

Ursäkta förseningen. Har bilderna på min dator men jag "måste" tillbringa kvällen med tjejen - har jobbat för mycket denna vecka. Stiger upp extra tidigt och fixar detta imorgon bitti. Bra bilder!

Nu är bilderna klara - reportaget hittar ni här:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=98059

(stänger denna tråd)

1
Bevaka tråden