Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa in mer minne och snabbare hårddisk i en Macbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 22:13

Hej, tyvärr kan man ju inte välja till en 7200 RPM-disk till en Macbook när man köper den, så jag undrar om möjligheterna att sätta in en sådan disk själv, och vilken man då bör välja, fungerar denna?

Länk till komplett

Och när det gäller minne undrar jag om det fungerar fint att sätta in två st av denna modellen:

Länk till komplett

Minnet är ju bra mycket billigare där än hos Applestore ( 2130:- mot 4900:- ) och det är klart trevligare med en 100GB 7200RPM:are mot en 60gb 5400 RPM:are

• Medlem
  • Lysekil
  • 2006-05-19 12:25

Också nyfiken.. hoppas någon vet!

• Medlem
  • Härryda
  • 2006-05-19 13:37

Garantin försvinner bara av att sätta in nya minnen, eller?

Hårddisken går definitivt att byta, det är standarddetaljer. Minnet _borde_ gå att använda men det är inte omöjligt att det inte skulle fungera perfekt. Läs på om det på nätet.

• Medlem
  • 2006-05-22 01:53

Frågan är också hur värmeutvecklingen blir med en 7200-varvare? speciellt med tanke på rapporterna om att dom är varma redan från början. har själv funderat på denna, som fått bra kritik i tester: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310981

Någon som sett någon mer info om det här eller som testat?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-22 02:25

Garantin försvinner SJÄLVFALLET INTE. Hårddisken kyls inte på samma sätt som processorn, så det skall vara okej att sätta in en 7200rpmare, även om detta kommer höja datorns totala temperatur Minnena är ju lite jobbiga eftersom apple alltid (för prestandans skull) fyller upp båda minnesplatserna, så man måste ju köpa till ALLT minnet man skall ha.. Vill man ha 1gb tror jag det är billigast att beställa det från apple, typ +900kr, gentemot att köpa 2 st 512 moduler, typ 1400kr.

Är det någon som kört några IRL-benchmarks på Macbook eller Mini med ett vs två minnen? Kan ju visa sig att det inte blir någon nämnvärd skillnad.

1
Bevaka tråden