Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mediaspelare i OSX, kanske 10.5?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer detta eller kommer Apple att harva på med itunes nu när de har introducerat videos i itms?

Att itunes är bra som musikspelare är sant men hur bra är den som filmspelare.

Kommer de fortsätta att kalla itunes för itunes och istället skapa ett nytt program för filmuppspelning. Eller döper de om itunes (inte troligt).

Oavsett namn val så känns det som om de borde göra om programmet så att det blir bättre som filmspelare. För som det är nu så är det väl ändå inte hundra, eller?

Jag hoppas att vi ser ett helt röst-kontrollerbart mediasystem ... skulle vara RITKIGT grymt

något liknande -> http://www.onev.com/mcc/home.htm

Ursprungligen av Tussen69:

Jag hoppas att vi ser ett helt röst-kontrollerbart mediasystem ... skulle vara RITKIGT grymt

något liknande -> http://www.onev.com/mcc/home.htm

Jo det skulle vara något om det fungerar - och då även på Svenska.

Jag hoppas (& tror) att vi någon gång i framtiden kommer att få se ett helt spotlightbaserat filsystem. Med andra ord så kommer man inte att behöva lägga till filerna manuellt i iTunes, eller vad man då kommer att använda.

Självklart kommer de att förbättra filmspelardelen i iTunes, likaså resten utav programmet. Konstigt hade väl varit annars... Dock så tror jag inte att de kommer att släppa varumärket iTunes, det är alldeles för starkt.

Iofs så tycker jag att iTunes funkar helt ok som filmspelare, även om den _äter_ cpu när man kör i helskärm. Stöd för flera codecar osv är något som många efterfrågar, men man kan faktiskt installera codecarna själv. Jag tror inte att Apple kommer att lägga in stöd för t ex DivX eller Xvid så länge de inte själva använder det i t ex ITMS.

Ursprungligen av irrelogical:

Jag hoppas (& tror) att vi någon gång i framtiden kommer att få se ett helt spotlightbaserat filsystem. Med andra ord så kommer man inte att behöva lägga till filerna manuellt i iTunes, eller vad man då kommer att använda.

Självklart kommer de att förbättra filmspelardelen i iTunes, likaså resten utav programmet. Konstigt hade väl varit annars... Dock så tror jag inte att de kommer att släppa varumärket iTunes, det är alldeles för starkt.

Iofs så tycker jag att iTunes funkar helt ok som filmspelare, även om den _äter_ cpu när man kör i helskärm. Stöd för flera codecar osv är något som många efterfrågar, men man kan faktiskt installera codecarna själv. Jag tror inte att Apple kommer att lägga in stöd för t ex DivX eller Xvid så länge de inte själva använder det i t ex ITMS.

Spotlight varianten kanske kommer men det lär nog dröja om de inte fixar så att Spotlight är 100% säker.

Nej de kommer nog inte att släppa itunes, pga varumärket.

itunes kanske funkar OK som filmspelare - men inte kan jag tycka den är hundra.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-19 13:56
Ursprungligen av draags:

Kommer de fortsätta att kalla itunes för itunes och istället skapa ett nytt program för filmuppspelning. Eller döper de om itunes (inte troligt).

Jag tror faktiskt att dom fortsätter hålla sig till Quicktime..lite onödigt att göra en ny videospelare, don't you think?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-19 14:28
Ursprungligen av bogg:

Jag tror faktiskt att dom fortsätter hålla sig till Quicktime..lite onödigt att göra en ny videospelare, don't you think?

Om alla rykten stämmer att en mer avancerad video iPod är på gång så behöver man nog vidareutveckla videodelen av iTunes Att bara använda Quicktime Player räcker nog inte om det inte blir stora förändringar även i denna. Jag tror Apple gärna vill hålla Quicktime Player som den är och ha en lösning, iTunes för iPod och kommande video iPod modeller.

Ursprungligen av bogg:

Jo QT är en filmspelare men den har ingen databas såsom i itunes.

Självklart kommer QT att vara grunden till det hela men hur ska QT kunna vara standalone när itvs öppnar, om dom inte bygger in en databas likt itunes.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-22 00:07
Ursprungligen av bogg:

Hade QT bara haft vanligt hederligt subtitles stöd så hade den varit riktigt bra

Nyfiken fråga, vad är det ni saknar i videodelen utav iTunes?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-19 14:52

För min del skulle jag helst vilja se något innovativt gränssnitt för att få en överblick över videoklipp och dessas innehåll, ungefär som man snabbt och smidigt kan hitta bland musiken i iTunes nu. Det känns inte som det är lika smidigt för video som det ser ut idag.

Annars fungerar väl iTunes hyfsat men videodelen känns inte helt genomtänkt utan mer som ett tillägg i efterhand (vilket det väl också är).

Nu sitter jag iofs. fortfarande på en G4 men jag tycker även iTunes blir väldigt segt när något med video ska ske så lite bättre prestanda hade varit fint också.

Ursprungligen av elimar:

För min del skulle jag helst vilja se något innovativt gränssnitt för att få en överblick över videoklipp och dessas innehåll, ungefär som man snabbt och smidigt kan hitta bland musiken i iTunes nu. Det känns inte som det är lika smidigt för video som det ser ut idag.

Jag kör med miniatyrläget, funkar fint för mig. Sen om man har kopiösa mängder med film så kan det väl bli lite svårt att hitta.

Subtitles lär vi inte få så länge inte ITMS/VS erbjuder olika för nedladdning. Vänta lite nu, det är ju en affärsidé! Undrar hur mycket man kan ta per subtitle...

Det finns rätt få inställningsmöjligheter för video. De flesta funktioner är musikanpassade. Tags är enbart för musik - Det bör vara mer som Delicious Library. Subtitles.

1
Bevaka tråden