Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb 1.1 har svårt att ladda upp mot .mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-17 08:26

Har märkt efter övergången till nya iWeb 1.1 att programmet verkar ha svårt att ladda upp filer mot .mac. Får ett meddelande varje gång att X och X filen kunde inte laddas upp, och det verkar vara någon fil som strular ena gången, en annan fil en annan gång.

Ligger det någon bugg i 1.1 ?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-05-17 16:41

Publiceringsfel, publiceringsfel, publiceringsfel. Dessutom är det olika filer som strular varje gång. Vad är nu detta? *Tjost*

Vad skulle ni testa?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-17 18:01

republicerade ylan.nu igår, och det fungerade utan makemang.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2006-05-17 22:27

Tydligen är detta ett känt problem, checka diskussionerna hos Apple. Kommer väl en fix. Verkar som att sidorna uppdateras trots larm om publiceringsfel. När man sen försöker igen, så ätes hela bandbredden upp (!) och programmet låter sig. En fix kommer nog så småningom.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-05-18 09:45

Nu märker jag att det även är problem att se bildspel av mina bilder på .Mac. Apple har en del saker att fixa som sagt! Men...allvarligt, är jag den enda här som märker av problemen? =/

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Nu märker jag att det även är problem att se bildspel av mina bilder på .Mac. Apple har en del saker att fixa som sagt! Men...allvarligt, är jag den enda här som märker av problemen? =/

/Fredrik

Har du apostrof i namnet på bildspelet?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303775

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-05-20 21:50

Publiceringsfel hela tiden!!! Fungerat utmärkt innan uppdatering men nu varnar det varje gång jag publicerar. Sidan blir uppdaterad ändå men i iWebb är alla rödmarkeringar kvar. Irriterande och ofattbart att dom kan släppa en sån uppdatering!!

Apple verkar då känna till det och jobbar på en lösning:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303789

  • Medlem
  • 2006-05-21 22:16

Mina sidor ändras inte ens längre, gjorde det i början.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-05-21 23:05

Om jag väljer att avinstallera iWeb 1.1 - vad ska jag, resp. vad ska jag INTE ta bort? Var ligger min hemsida, förutom på webben? (.mac) Tänkte jag skulle ta in 1.0 och hitta 1.0.1 till denna. Den här skiten står jag inte ut med. Dels kan jag inte ladda upp mina sidor, dels får jag felmeddelanden och dels stjäl iWeb 1.1 all bandbredd på något konstigt vis..

/Fredrik

Det är Programmet som du slänger och sedan går du in i användare/bibliotek/application support/ iWeb där du sparar Domain någon annan stans, för där ligger hela siten du gjort. Har själv nedgraderat till 1:an eftersom sidorna ser väldigt konstiga ut i Dreamweaver i nya uppgraderingen. °Jag publicerar till en mapp och sedan via Dreamweaver till min hemsida.

/Roffe

  • Medlem
  • 2006-05-25 22:20

En uppdatering efter 1.1 måste ju vara runt hörnet vilken sekund som helst.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-05-26 13:08

...eller vilket ÅR som helst? Allvarligt talat..

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

...eller vilket ÅR som helst? Allvarligt talat..

/Fredrik

Dina böner har blivit hörda. 1.1.1 finns nu i programuppdatering:
What's new in this version:
Resolves issues related to publishing sites to .Mac

1
Bevaka tråden