Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur snabb är Rosetta ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Vi har just beställt två MacBook Pro 17 tumare

de skall ersätta två stycken stationära G4 or på 700 Mhz

Vi kör InDesign CS2 ... och hur snabbt kommet det vara på dom nya när det går via Rosetta ? komemr det upplevas som lika "snabbt" som G4 orna eller snabbare ?

någon som prövat ... snälla berätta gärna ...

//Andy

Tror de är rätt söligt.. en kompis kör Photoshop CS2 på sin MacBook 15 o de är rätt mycke badbollande..

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-05-21 18:59

Tyvärr riktigt trögt för det mesta...

tack ... men hur "trögt" lika trögt som på en G4 700Mhz ?

Kan inte jämföra mot en sådan men trögare än G4 Dual 800.

Vissa delar är helt klart segare än en PB G4 1GHz. Rosetta kräver också MYCKET minne! Jag har 1.5 GB och det är för lite om man vill köda både Photoshop och InDesign samtidigt. Vill man köra Illustrator också så blir det extremt segt på gränsen till oanvändbart.

Över lag så må Rosetta vara en teknisk bedrift men har varit en stor besvikelse för mig. T.o.m word är extremt segt i vissa sammanhang.

Ursprungligen av Björklund:

Vissa delar är helt klart segare än en PB G4 1GHz. Rosetta kräver också MYCKET minne! Jag har 1.5 GB och det är för lite om man vill köda både Photoshop och InDesign samtidigt. Vill man köra Illustrator också så blir det extremt segt på gränsen till oanvändbart.

Över lag så må Rosetta vara en teknisk bedrift men har varit en stor besvikelse för mig. T.o.m word är extremt segt i vissa sammanhang.

f*n va surt !

Både MacBook Pro 17 har 2 GB minne .. så jag hoppas det hjälper ... surt kommer det i alla fall vara att det kommer gå så segt ! ...

Jag har dock hört någonstans att det snart skulle komma en stor uppdatering av Rosetta .. stämmer det ? ... som tydligen skall vara snabbare .... även fast en Universal version av Creative Suite CS3 hade varit bättre ...

• Medlem
  • 2006-05-22 18:37

Apple kommer säkert förbättra Rosetta. Sista uppdateringen av Classic var bra mycket bättre än den första, så de kommer nog inte ge upp på Rosetta heller. Däremot är det inte säkert att det går att få så mycket snabbare. Det är trots allt den snabbaste emulatorn som finns redan som det är.

ok så ingen glad nyhet till minna kolegor som förväntar sig få en snabbare dator än deras G4 or på 700 Mhz .... trodde faktist att MacBook Pro och indesign via rosetta skulle vara snabbare på en Core Duo 2.16 Ghz med 2 GB ram än en G4 på 700Mhz och 1 GB RAM

1
Bevaka tråden