Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensar menyn "senaste objekt" i finder, men de kommer tillbaka

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-05-19 21:14

När jag rensar menyn "senaste objekt" i finder så kan de mycket väl komma tillbaka. Antingen bara efter några minuter eller nästa gång jag startar datorn. Det är lite olustigt.

Jag har vers. 10.4.6

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-05-21 09:57

Ingen annan som råkat ut för detta?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-21 10:48

Systeminställningar -> Utseende -> Antal senaste objekt

Sätt alla till Inget

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-05-22 09:07

Ah! Vad bra! Där kan jag ju dessutom öka antal senaste program som är betydligt intressantare för mig än dokumenten. Tack!

Vad är det för objekt som visades? Var det alltid samma som återkom?

Bara för att du valt att inte visa längre dom så betyder ju inte det att problemet har försvunnit, om det nu var ett problem. Jag skulle nog snarare försöka ta reda på varför de dök upp hela tiden.

Joakim

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-05-29 10:10
Ursprungligen av jocked:

Vad är det för objekt som visades? Var det alltid samma som återkom?

Bara för att du valt att inte visa längre dom så betyder ju inte det att problemet har försvunnit, om det nu var ett problem. Jag skulle nog snarare försöka ta reda på varför de dök upp hela tiden.

Joakim

Ja, troligtvis kvarstår problemet, men nu slipper jag se det. Jag har sedan en tid också haft "problem" med att datorn sparar "recovered files" i papperskorgen ofta. Något är fel, men vad? Var börjar man leta? Det var inte bara en sorts filer, det kunde vara lite vad som helst: AW 6, Quicktime, Keynote osv. därför tycker jag att det borde vara något med operativet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 11:52
Ursprungligen av rana:

...Jag har sedan en tid också haft "problem" med att datorn sparar "recovered files" i papperskorgen ofta. Något är fel, men vad? Var börjar man leta? Det var inte bara en sorts filer, det kunde vara lite vad som helst: AW 6, Quicktime, Keynote osv. därför tycker jag att det borde vara något med operativet.

Recoverd Files i papperskorgen är inte ett fel. Det fanns i äldre Mac OS och kom tillbaka för ett tag sedan (Mac OS X 10.4.2 eller 10,43 tror jag). Det är temp-filer som Apple gör synliga och lägger där. Känns lite PC och jag förstår inte riktigt meningen med det. Men något fel är det inte.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-05-30 19:28
Ursprungligen av acke:

Recoverd Files i papperskorgen är inte ett fel. Det fanns i äldre Mac OS och kom tillbaka för ett tag sedan (Mac OS X 10.4.2 eller 10,43 tror jag). Det är temp-filer som Apple gör synliga och lägger där. Känns lite PC och jag förstår inte riktigt meningen med det. Men något fel är det inte.

Ah, det stämmer med att det inte fanns från början, vad bra att det inte är ngt fel!

Ursprungligen av rana:

Det var inte bara en sorts filer, det kunde vara lite vad som helst: AW 6, Quicktime, Keynote osv. därför tycker jag att det borde vara något med operativet.

Dessa rader syftar på "senaste objekt" under äpplet, fast jag ser att syftningen är minst sagt oklar.

Ursprungligen av acke:

Har haft det så senaste tiden och att töma papperskorgen på enkla sättet hjälpte inte, dom fanns där igen efter omstart - MEN med "Säker papperskorgstömning" så var alla spår efter gamla dokument och mappar helt borta.

1
Bevaka tråden