Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnesläcka i FireFox?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-17 22:07

Byte för några veckor sedan till FireFox på min iBook och jag har märkt att programet blir långsammare och långsammare med tiden. Eftersom jag aldrig startar om programmet eller datorn (det är fint med mac) så har FireFox varit igång i nästan en vecka i sammanlagd tid. Jag startade om FireFox idag och det blev direkt mycket snabbare. Efter lite sökningar på nätet hittade jag många andra som har haft problem med FireFox, dock är alla dessa rapporter om windowsversionen. Jag har inte sett om FireFox minnesanvändning har gått up under tiden eftersom jag började misstänka något först efter jag startade om programmet. Ska dock hålla koll på det under den närmaste tiden.

Någon annan som har haft liknande problem?

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 23:17

Det finns felrapporter på minnesläckor i linux-versionen av firefox oxå så det är nog inte omöjligt att det även gäller OS X... Kör Safari!!

/jensa

Om det går att åtgärda via en omstart av Firefox så bör det inte vara så illa. Om minnet fylls så bör det ha o göra med att minne alokeras men inte frigörs när det inte behövs längre, detta är inte farligt på något sätt. Finns ju minnesläckor som är säkerhetsrisker också.

Kör på med Firefox och hoppas att det snart är åtgärdat!

tycker firefox är sssssssssegt

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-18 12:59

Jag tror att vissa flashfiler segar ner Firefox betydligt. Det blev mycket bättre sedan jag körde Adblock-tillägget.

Gammal tråd - samma problem. Firefox suger så enormt mycket resurser att dator segar ner totalt trots 4.5GB RAM!

1
Bevaka tråden