Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellanlagring och Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-30 14:32

Har kikat lite på en mellanlagringsenhet typ Jobo Giga One eller Compactdrive PD70X, nån som har erfarenhet och/eller synpunkter på hur de funkar tillsammans med Mac? Jag använder iPhoto för mina bilder; kommer importen från en dylik enhet fungera på samma sätt som med kameran?

/magnus

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-30 15:13

inte så inne på det själv alls, men min polare har en usb/fw disk med kortläsare i som han tömmer sina minneskort från kameran när han är ute och fotar... sen tankar han över den på sin mac.. vet inte exakt hur tankningen ser ut men han är nöjd iaf

• Oregistrerad
  • 2006-05-30 15:53

ipod ska ju också funka fint

• Medlem
  • Borås
  • 2006-05-30 16:11

PD70X fungerar bra. Riktigt snabb, vanliga uppladdningsbara batterier i, den har även en inbyggd sk. intelligent laddare. Så då kan man ha likadana batterier som till blixten. Mycket smidigt.

Ipod fungerar oxå men den är makalöst långsam säger de som provat. Jag har inte hunnit testa

• Medlem
  • Täby
  • 2006-05-30 20:24

det var ett test i kamera och bild där dom testade ipod och sa att det tog 80 minuter för 2 gig och sen var bateriet slut, inte mkt att hurra för med tanke på att jag har 4gigs kort...

pd70x var enligt dom den snabbaste har jag för mig.

1
Bevaka tråden