eftersom iphoto diet inte funkar än.. så gjorde jag en liten automator-grej med hjälp av en jämförelsefunktion jag hittade på internet..
jag har testat den, och den verkar funka.. den jämfört originals med modified och lägger alla original som även existerar i modified i papperskorgen..
är det någon annan som är sugen på att testa? ta en backup på ert bibliotek först bara.. men det vore intressant att se om någon pallar testa.. iphoto verkar inte bry sig så mycket, om man tar "återgå till original" så bara låter den bilden som är modifierad ligga kvar ändå..
jag ska nog se om jag kan få in en funktion också som först bränner alla original med bibehållen mappstruktur på en cd innan den slänger det i papperskorgen, eftersom man säkert kommer inse att man vill ha tillbaka originalet..
men jag som bara roterar bilder är nöjd med detta iofs.. men om man börjar retuschera så kanske det inte är tillräckligt..
men som sagt, vore ballt om nån annan också kan testa köra det.. tänk på bara att öppna det och peka om mapparna eftersom dom inte är dynamiska och innehåller mitt namn i sökvägen såklart.. och lägg dom i rätt ordning, originals först, modified sen..