- marcushedenstrom
- Medlem ●
- Göteborg
Är Pages och Microsoft Office samma sak? Det visste jag inte.
De är inte samma program, men de är likvärdiga, mer eller mindre. Fast office är mer avancerat, vill jag påstå. Fast också jobbigare att ha att göra med.
De är inte samma program, men de är likvärdiga, mer eller mindre. Fast office är mer avancerat, vill jag påstå. Fast också jobbigare att ha att göra med.
Jag trodde att MS Office var en programsvit. Pages är inte ens likvärdig Word vad jag har förstått.
Jag trodde att MS Office var en programsvit. Pages är inte ens likvärdig Word vad jag har förstått.
Aha, jovisst är det så. Om Pages motsvarar Word, så motsvarar iWork Office.
Aha, jovisst är det så. Om Pages motsvarar Word, så motsvarar iWork Office.
Jaha. Jag tyckte alla pratade om hur Pages inte motsvarar Word, utan snarare är en blandning mellan Publisher och Word. iWork innehåller förresten bara Keynote och Pages, medan Office har Word, PowerPoint, Excel och Entourage. Mest är det en motsvarighet till Excel som saknas.
Finns en del personer på t.ex. DP-review som säger att det går utmärkt på inte allt för stora bilder. Min Nikons D50s 6MP skall tydligen fungera, så jag slog till på en! Om skiten behagar komma (beställde i torsdags för en vecka sedan, fortfarande kvar i Kina enl TNT tracker) så skall du få en detaljerad rapport!
Jag kunde inte vänta... jag slog till på en svart MB. Verkar som aperture funkar... men att ingen ger några garantier för hur bra. Men jag tar gärna emot en detaljerad rapport då jag inte införskaffat vare sig kamera eller aperture än
Fick min MacBook idag! Beställd morgonen efter lanseringen. Den känns som att ha hög kvalité, tangentbordet är snyggt, och datorn känns faktiskt ganska stor (på ett positivt sätt), trots sin slimmade form.
BIlder: http://thinkadrian.com/blogX/2006/05/new-macbook.html
Tja!
Första inlägget på forumet
Jo, jag sitter på ett hyffsat nice pc system med linux och xp. Amd 3200+ 2 gig ram, 7800gt osv...
Jag har slutat spela, har inte dratt fram Bf2 på 3-4 månader och jag har mest haft annat för mig. Men då och då så har jag faktiskt tagit fram Gimp eller Vegas Video i XP, och jag funderar på att ha en Macbook som primär dator. Mellan varianten med 1024 ram, och jag undrar mest om man kan se på alla filmer som behövs, och GIMP'a på lite?
Om nån erfaren mac användare som har en MB och skulle kunna beskriva om man kan köra lite tyngre applikationer, men inga spel eller nått.
Nu när jag tänker efter, finns GIMP till Mac? Ska googla på det.
Tack på förhand
MVH Filip "Filleokus" Nilsson
Jag kollade på Macbooken på macforum idag.
Tyst (tänkte inte ens på ljud), tangentbordet är skönt (inte segt). Skärmen är superliten, glänser rätt mycket – egentligen precis som en crt – men har klara färger. Upplösningen är välidgt låg, så man ska ha falkögon för att använda datorn.
Låter som en hög upplösning enligt mig
Afanja, det har du rätt i.
Jag gillar helt klart denna maskin (även om det är brorsans)!
Hittils har jag noterat att den är snygg, glossy är faktiskt inte så fördjävligt och högtalarna verkar schyssta för att vara på en bärbar. (testar att bifoga några bilder också)
Det har, mig veterligen, inte kommit några demo-ex till Umeå än Vill ju in och klämma på en!
Vi kommer till Ume Spiken, så du får testa den då;)
Såhär ser den ut i rätt starkt ljus.
Den blir väldigt varm....installerade en MacBook 1,83 Ghz igår och när jag "pressade" datorn så blev den duktigt het på undersidan. It's a burnlaptop!
Men tyst och trevlig och funkar fin-fint med Logic Express, i alla fall so far!
Den blir väldigt varm....installerade en MacBook 1,83 Ghz igår och när jag "pressade" datorn så blev den duktigt het på undersidan. It's a burnlaptop!
Men tyst och trevlig och funkar fin-fint med Logic Express, i alla fall so far!
ÅHH! Faan vad nice att höra. Köpt en Macbook och Logic Express och borde få den i veckan nu.
Går över från PC och porta-inspelning. Så det blir en renäsans som heter duga för mig!
Hur mycket minne är det föressten på den du körde logic express på?