Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight funkar inte längre

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-31 17:38

Några dagar gammal Macbook, när jag klickar på den blåa ikonen uppe till höger får jag inga resultat.
I finder går det fortfarande att söka. Så under systeminställningar valde jag att inte indexera hela disken och sen tog jag bort det, vilket gjorde att hela disken indexerades igen. Följde indexeringsmätaren men efter det gick det fortfarande inte att söka när man klickat på den blåa ikonen.
Startade om Finder, ingen skillnad. Startade om datorn och nu får jag inte ens fram sökrutan när jag klickar på den blåa ikonen.
Mdfind i terminalen funkar.

Någon med idéer eller tips?

Jag var med om det för någon vecka sen vill jag minnas. Klicka på ikonen och skriv något så ska det fungera som normalt igen.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-31 18:06
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag var med om det för någon vecka sen vill jag minnas. Klicka på ikonen och skriv något så ska det fungera som normalt igen.

Nej, det löser sig inte då. Testat att skriva och trycka enter men ingen skillnad,
En lite rolig detalj är att när jag trycker på ikonen blir det en halvmörk 10px skugga uppe på vänstra kanten av skärmen o.o

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-31 18:20
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-31 18:44
Ursprungligen av kardan:

Tackar, lyckligtvis behövde jag inte det. Lämnar datorn, går och äter, och när man kommer tillbaka funkar spotlight utmärkt igen. Om mitt OS är självläkande eller om jag fick besök plötsligt besök av en appleninja låter jag vara osagt, men glad är jag

1
Bevaka tråden