Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna på DVD från eyeTV

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-09 21:35

Hej.
Jag använder ofta eyeTv för att spela in TV-program, mycket smidigt! Jag vill dock gärna kunna bränna programmen på en DVD-skiva. I eyeTV kan man exportera till många format, eftersom jag har Toast borde det var smidigast. Jag exporterade till toast och brände skivan. Problemet är att den inte går att spela upp i mina DVD-spelare. Det bara skapas en mpeg fil som ligger på DVD:n och det klarar inte mina DVD-spelare av att läsa. Om jag inte misstar mig brukar det behövas en video och en audio ts mapp för att spelarna ska kunna läsa skivan.
Har ni några checka tips?:D

Du lär väl i Toast välja fliken Video och där välja Dvd-video.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-10 07:50

Kan man inte välja andra format än mpeg i Eye-tv?

Det funkar ganska snabbt och smidigt att ändra till "DVD-video", som Rickard A säger i inlägget ovan, men jag tycker tyvärr att bildkvalitén blir sämre än nödvändigt. Inte sämre än att det går att titta på.

Men jag som är på G att köpa Eye TV vill definitivt ha mina inspelade program och filmer i normal DVD-kvalité för att kunna se på dem i en halvdålig projektor som kräver bra kvalité för att ge njutbar bild.

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-01-15 23:41

Eyetv har en jäkla rad med olika format man kan exportera till.
Om du väljer att bränna Toast direkt i eyetv blir det DVD kvalitet, och riktigt grym sådan också
Dessa funktionerna har blivit ännu bättre med eyetv 2 mjukvaran som släpptes nu idagarna.
Alltså välj burn with toast från File menyn.

• Oregistrerad
  • 2006-01-20 16:22

Fungerar fint för mig. Gör såhär!
Markera programmet, File - Export (Format: for Toast). Minst Toast 6
Se till att Toast är inställd på Video och att du i "skjutlådan" till vänster valt PAL och hög kvalitet. Toast öppnar automatiskt när exporten är klar.
Du ska nu få en DVD-skiva i MPEG2 som alla videospelare klarar.
Om du inte öppnar skivan med DVD-spelare utan dubbelklickar finns två mappar, VIDEO_TS och AUDIO_TS.

Innan du raderar filmfilen, ta lite Snapshots från filmen och använd till etikett och omslag. Det är väldigt mycket enklare nu än i efterhand. Skift-kringla-C i redigeringsläget.
Lycka till

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-01-27 12:48

Tidsbegränsning?

Problemet för mig är att jag inte lyckas bränna längre progam än 1 timme till Toast.
Vill man ha det har jag först fått skapa en disc-image som blivit större än 4.7GB och sedan bränna ut den med automatisk nedskalning till 4.7GB-skiva i toast.

• Oregistrerad
  • 2006-05-29 14:42

ryckig bild på bränd DVD

jag kör EyeTv 2.0 och allt spelar kanon!
kruxet är när jag exporterar till Toast så blir det ryckigt.
inget vidare när man tex spelat in musikprogram.
någon som har en aning??

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-29 18:08

Jag har haft liknande problem, att bilden "pixlar sig" titt som tätt när jag bränner DVD... typ som när man har dålig mottagning med Boxer...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-30 22:01

Enligt mina uppgifter jag fått från elgato så är det ett "känt" problem som dom skyller på kanalen som sänder och något dom inte kan/vill göra något åt.
Jag har gått runt det hela med hjälp av mpeg streamclip, i det öppnar jag mpeg filen inspelad via eyetv och sedan sparar jag om den som headed mpeg.
Den fil jag sparar ut via mpeg streamclip släpar jag in i toast till video fliken, låter toast "koda" filen och bränna ut den igen.

Har hittils fungerat bra för mig, kanske lite omständigt men fungerar i alla fall.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-31 18:50

Okej! Måste man inte ha Apple MPEG2-component för att göra detta i MPEG stremclip?

Tänkte bränna mina eyetv filer i divx i toasten men vilken är den bästa divx inställningen om jag som in mitt all ska bränna alla fotbollsVM matcher?!

marcus :m

exporterar jag från eyetv kodar eyetv filen då? jag kan inte välja export divx från eyetv men har jag klickat på toastsymbolen kan jag välja divx i toasten...!?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-14 15:16

nubbe, ditt trick fungerar utmärkt! Sjukt att inte Elgato kan fixa detta...

1
Bevaka tråden