Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AccuWeather i Dashboard

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-06 17:24

Kan man ändra så att man kan se vädret i sin "egen" stad? Dvs för mig Helsingborg.

Min är förinställd på Stockholm och alla kan ju inte bo där..

För muspekaren över widgeten, klicka på i'et som kommer fram i höger hörn. Skriv in din stad och tryck på enter.

Klicka på "i" längst ner till höger så att baksidan kommer fram. Skriv in "Helsingborg, Sweden" och glöm inte trycka på Radmatning.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-06 17:58

Japp. Sätt muspekaren på AccuWeather och det kommer fram ett " i " i högra nedre hörnet. Klicka på det och Widgeten byter sida. Skriv in Helsingborg istället för Stockholm. Tryck enter. Klicka på "Done"

edit: var 5 minuter sen

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-06 18:06

Tack!:) Hade bara klickat på Done innan och inte radmatning. Nu fungerar det.
Klockan som det står Stockholm på antar jag att man inte kan ändra...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-06 22:21
Ursprungligen av erbo11:

...
Klockan som det står Stockholm på antar jag att man inte kan ändra...

Så länge du vill ha Svensk tid så är det Stockholm som gäller då (mig veterligen) hela Sverige befinner sig i samma tidzon....

Vill du ändra till annan stad/land så gör du som ovan, för musen till högra nedre hörnet och klickar på i:et

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-06 22:55

Det förinställda "Stockholm" är - tro det eller ej - inte det Stockholm vi svenskar förknippar med vår huvudstad. Det är en stad i USA som visas. Faktiskt.
(så var det iaf när Tiger 10.4.0 släpptes).

Skriv önskad stad, ev flygplats, och tryck tab-tangent. Hittas önskad stad är det ju bra.
För Luleå blir det att skriva "Kallax", vilket är vår flygplats.
Men alla kan ju inte bo i Luleå...

1
Bevaka tråden