Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Text-bugg i bla. Adium X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-06 22:30

Jag har någon störande bugg med texten i bland anant Adium X. När jag skickat eller tagit emot text med en smiley efter så tror Adium X att texten är slut innan den är det och lägger smileyn mitt i texten. Och när jag tex ska markera en länk i Adium X så går bara markeringen över ~första halvan av texten. Men hela länken kommer med när jag kopierar.

Någon som har en aning?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-07 21:52

Jo, det händer samma sak för mig, det borde finnas ett sätt att lösa det på. Om det är något som utvecklarna inte känner till, är det då möjligt att det endast sker på den svenska versionen? Jag upplever också detta som störigt. Finns det ett sätt att fixa till det så vore det kanon om det postades här!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-08 01:57
Ursprungligen av Washer:

Jo, det händer samma sak för mig, det borde finnas ett sätt att lösa det på. Om det är något som utvecklarna inte känner till, är det då möjligt att det endast sker på den svenska versionen? Jag upplever också detta som störigt. Finns det ett sätt att fixa till det så vore det kanon om det postades här!

Gah! Blir galen på det här snart. Snart installerar jag faan om OS X för att få bot på skiten.

Ursprungligen av Washer:

Finns det ett sätt att fixa till det så vore det kanon om det postades här!

trac.adiumx.com/wiki/ReportingBugs

Utvecklarna lyssnar. Har själv rapporterat fyra buggar där det senaste året, två var redan fixade i koden inför nästa version och de andra har fixats.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-08 02:38
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

trac.adiumx.com/wiki/ReportingBugs

Utvecklarna lyssnar. Har själv rapporterat fyra buggar där det senaste året, två var redan fixade i koden inför nästa version och de andra har fixats.

Tackar för tipset, har rapporterat det nu. Jag återkommer med resultat (förhoppningsvis).

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-10 23:00

http://trac.adiumx.com/ticket/4225

Där är min rapport. Om någon annan är med om liknande problem eller har någon susning om vad som kan vara fel vänligen skriv det i tråden. Vill inte gärna behöva installera om OS X för en sån här liten skitsak.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-12 20:28

Har upptäckt att felet uppstår i min RSS-läsare Vienna också så det verkar inte vara något Adium-specifikt. Nästa gång jag måste starta om datorn installerar jag om OS X (ja jag är ett uptime-äckel). Det här med att spara hem-mappen vid installation, fungerar det bra? Törs man göra det? Eller ska jag göra en backup för säkerhets skull?

Det låter som något WebKit-relaterat.

Kan du ge något exempel på en textsnutt som blir konstig?

Hmmm... Kom att tänka på något:
• Vilket tema använder du och blir det samma problem om du använder ett annat?
•.Händer samma sak om du stänger av smilies?

1
Bevaka tråden