Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur menar du? Kolla S.M.A.R.T-funktionen eller filstrukturen? Är det det senare så rekommenderar jag Diskwarrior från www.alsoft.com, dvs om du har en PowerPC-dator. Det finns inte för intel-maccar ännu.
Jag har en ny Diskwarrior (oöppnad v.3.03) som du kan få köpa billigt. Jag köpte den för att rädda hårddisken på min gamla Powerbook, men när den började skramla så insåg jag att det var kört ändå...Kostar 995+moms på Makoteket du kan få den för typ halva priset. PM'a mig om du är intresserad.
Vilket program är bäst för att kolla hårddiskens läs/skriv-förmåga?
Jag börjar misstänka att hårddisken i en MacBook här börjar strula, men efter att ha läst om problemen andra haft med Tech Tool här så vet jag inte om man vågar testa det...
Det finns ett program med på din installationsskiva som heter Apple Hardware test.
Sätt in din DVD-skiva, starta om och håll ner alt-tangenten vid uppstart.
Det finns ett program med på din installationsskiva som heter Apple Hardware test.
Sätt in din DVD-skiva, starta om och håll ner alt-tangenten vid uppstart.
Jo tack, det vet jag.;)
Men, skivan till MacBook testar minne, grafikkort och något annat, men inte hårddiskens fysiska struktur.