Vet inte om det är mina öron det är fel på, men den dual 1,25 som står på mitt jobb lever faktiskt inte om så farligt. Då är den iofs monterad i en säkerhetsbur under bordet och det gör säkert sitt till, men förutom när chassifläktarna drar igång på full hastighet, vilket de bara gör några sekunder vid varje omstart, är ljudnivån helt klart acceptabel. Den är definitivt inte tyst, men inte så bullrig att jag upplever det som ett problem.
Finns en dual 867 där också, men den kan jag tyvärr inte säga samma saker om... Den kör gamla otäcka OS 9, och det OS:et kan ju som sagt inte reglera fläktarna. Full fart hela tiden på alla fläktarna utom lilla chassifläkten, och det är en kakafoni utan dess like vill jag lova. Men vad jag har förstått så hade de tidiga dual 867-maskinerna alldeles särskilt sopiga fläktar, vilket tydligen ska vara aningen förbättrat nu.
Men för att återgå till ämnet: Dual 1,25 känns verkligen sjukt snabb jämfört med annat. Saker man förut använde som ursäkt för ytterligare en kafferast, t.ex. när Final Cut renderade effekter som värst, går imponerande fort. Det är verkligen en otrolig kontrast jämfört med förra videoburken - en stackars G4 400...