Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari - Kraschar på G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har en PM G4 med nyinstallerat OSX Tiger med alla nya uppdateringar.
Safari har en tråkig förmåga att krascha, och det händer oftast under tider på detta forum. Krascherna kommer när jag backar till föregående sida. Jag kan nästan frammana en krasch bara genom att gå in på forumet, öppna en tråd och sen backa till huvudmenyn. Nån som har en aning om vad som pågår?

Jag har provat att stänga av "automatiskt ifyllning av formulärdata" men det gav inget.

Ursprungligen av MCarlsson:

Hej,

jag har en PM G4 med nyinstallerat OSX Tiger med alla nya uppdateringar.
Safari har en tråkig förmåga att krascha, och det händer oftast under tider på detta forum. Krascherna kommer när jag backar till föregående sida. Jag kan nästan frammana en krasch bara genom att gå in på forumet, öppna en tråd och sen backa till huvudmenyn. Nån som har en aning om vad som pågår?

Jag har provat att stänga av "automatiskt ifyllning av formulärdata" men det gav inget.

minnet kanske eller processuppgraderingskort? eller Flash prova att ladda ned 'saft http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20346 och stänga av animationer och annat processorkrävande så lär det funka bättre att surfa.

Jag har 1 gig minne, men jag har startat en tråd i hårdvara->PowerMac ang. processoruppgradering.

Kan det vara så enkelt att min dator helt enkelt är för klen? Jag tycker att det fungerar rätt ok under OSX annars. Badbollen hoppar ju upp ibland, men datorn tuffar på rätt bra med tanke på hur gammal den är.

Ska prova att stänga av animationerna och se om det funkar bättre.

(edit. En till som har problem såg jag nu)

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-11 19:33

Hej allihop, har inte varit här på ett tag, upptäckte samma sak, safari krashar om jag går tillbaks till huvudmeny. Jag har G4 PowerBook OS X 10.3.9. Mycket konstigt, har inte hänt tidigare.

• Medlem
  • 2006-06-11 23:07

Det är inte bara du som har problem:

http://www.99mac.se/feedback/98787-safari-kraschar-naer-jag-backar-pa-99mac.html?highlight=safari

Försök med Camino eller Firefox istället?

Tack, då vet jag att jag inte är ensam

1
Bevaka tråden