Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jag kör en ganska trevlig dual 500 (gigabit-modellen) med en uppdaterad tiger men upplever ett lite skumt problem efter uppvaknande från 'sleep':
ena processorn behagar helt enkelt inte vakna utan man får slå ingång den genom processormenyn i systeminställningarna.
Slå igång processorn från processormenyn? Låter... omöjligt.
kalla mig jesus då...
cpu.pref, det är ett tillägg till chud-toolsen tror jag.
hur som helst visar både system profiler och thread-test i xbench att den ena pluggen inte går igång efter vila av någon anledning.
tänkte prova att avinstallera toolsen eftersom jag ändå inte använder den biten överdrivet mycket.
det verkar ju inte vara chudsens fel iaf.
jag avinstallerade hela xcode och det var samma visa då också, med skillnad att jag inte kunde aktivera cpun dvs..
Jag har samma problem med min Dual 500 G4 hemma. Problemet döck upp någongång kring introduktionen av Tiger.
Lösningen:
- Installera xCode
- Kontrollera att båda CPU:erna rullar efter omstart, uppstart och vila
Doh... :rolleyes:
EDIT: Fan! Bra att denna tråd kom upp - nu förstår jag varför filmerna hackade på min G4:a igår! Jag ser ju inte att bara en CPU rullar när burken är kopplad till TV:n
Kom ihåg! Att stänga av ena CPUn är ju feature som inte bara utvecklare är intresserade av. Den funktionen vill väl alla ha, eller? Kan inte förstå hur dual G4-ägare klarade sig innan Tiger kom…
Apple säger ju själva "Two brains are better than one". Hur fasiken ska man som användare fatta det utan att "Apple" slumpmässigt stänger av ena CPU:n?