Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustration ändrar sig vid kopiering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 07:36

Jag har ett problem som kommer att göra mig flintskallig...

Jag har gjort en illustration i Illustrator. Illustrationen består av linjer med en kalligrafi-pensel. Mitt problem är att jag inte kan kopiera illustrationen till ett annat illustrator-dokument eller ens till ett annat (eller samma) lager. Vad som händer är att när jag klistrar in illustrationen så ändrar vissa linjer sin form. Vissa blir mycket fetare och rundare. Hur jag än gör så får jag samma resultat. Jag testade till och med att köra en ren Illustrator-installation på en annan dator där jag kopierade och klistrade in, dock med samma resultat.

Är det någon som har kännedom om detta och kan komma med en bra lösning, så är jag väldigt tacksam?

Senast redigerat 2006-05-27 14:48
  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 10:28

Konstigt nog fungerar det bra att klippa ut från Illustrator och klistra in i InDesign. Då behåller linjerna sin form.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-27 13:46

Vad händer om du i menyn väljer "Obekt > Färdigställ" innan du kopierar till det nya illustratordokumentet?

• Oregistrerad
  • 2006-05-27 14:00

Toppen!

Nu fungerar det, tack filuren. Då måste jag så klart fråga vad det är den inställningen gör?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-27 14:06

Det är teknikaliteter som jag inte vill inbegripa mig i. Men man kan väl säga att bilden helt enkelt "färdigställs" med de inställningar du gjort. Innan färdigställningen kan du exempelvis ändra tjocklek och form på linjerna.
*bollar vidare*

om du använder en brush med random attributes så kommer dina linjer att ändra tjocklek slumpmässigt.

Detta är är en funktion som finns "inne" i Illustrator. När du kopierar till InDesign görs din grafik först om till typ PDF i datorns minne - vilket inte har den funktionaliteten - och därför blir grafiken "fryst" när du klistrar in i InDesign.

Men så länge du rör dig i Illustrator är det "Illustrator-grafik" och då finns funktionen kvar.

Färdigställ tar bort sådana dynamiska funktioner och gör om grafiken till "statisk" plain boring illustrator-grafik som inte ändrar sig. (bl.a.)

(Anm.: Om du kopierar objekt i illu genom att dra+hålla in Alt verkar dynamiska objekt få exakt samma parametrar som orginalobjektet, till skillnad från Cmd-C + Cmd-V..)

hi-5!

1
Bevaka tråden