Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att spela olika videoformat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 10:38

Jag testade först att tanka hem VLC och körde igång, men få av mina WMV-filer fungerade, de flesta gick inte alls, några kom det bara ljud på.
Jag testade att dra hem flip4mac, men det gick inte ens att installera - det gnällde på att det inte funkade på Intel. Efter lite forumsök så provade jag att köra Quicktime via Rosetta - men det gjorde inte flip4mac gladare.

Vad har jag för andra alternativ för att kunna spela diverse videofiler på min IntelMac?

Windows Media Video ska VLC kunna hantera förutom undantaget WMV3. Om det är WMV3 kan Microsofts Windows Media Player kanske fungera. Är det DRM-skyddade WMV-filer så kan vad jag vet inget Mac-program spela upp dem.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-30 11:00
  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 17:57

Tack akesson, det verkar fungera smärtfritt. Men det tar emot en smula att installera Microsoft-program på en Mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 22:17

Kolla också mPlayerOSX från närmaste MacUpdate/Versiontracker…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 22:26

löste nyss hur man installerar flip4mac på en intelmac,
man får högerklicka och visa info på installeraren (program/verktygsprogram) och klicka i "kör genom rosetta" och låta det vara ikryssat medan man kör flip4mac-installeraren.

Hittar inte vart jag ska markera "kör genom rosetta"...

1
Bevaka tråden