Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase SX

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick Musikbörsens katalog häromdagen och upptäckte där Cubase SX för försäljning. Har jag missat att det släppts eller är de bara före sin tid? Det stod ingen teknisk data i annonsen, inget om Mac OS X-stöd.

Någon som har koll? Orkar inte ringa Musikbörsen och fråga

det är till PC...Mac kommer inom några månader är det sagt....

Citat:

quote:det är till PC...Mac kommer inom några månader är det sagt....

Livet kan vara bra orättvist ibland...

Lite om det senaste om steinberg & Mac:

http://www.apple.com/creative/musicaudio/steinberg/

Fast å andra sidan så kommer den vara 10 gånger bättre. Eftersom OS X är en dröm för midi/studio musiker. Enligt en del studio människor jag har talat med..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Fast å andra sidan så kommer den vara 10 gånger bättre. Eftersom OS X är en dröm för midi/studio musiker. Enligt en del studio människor jag har talat med..

Instämmer... Själv kör jag Cubase VST 5.0 på både Mac och PC. På 1700Mhz-aren (768 i ram) är det allt annat än en dröm, om man jämför med min G4 400 då. Snacka om skillnad. Det enda PC´n är lite vassare på är multirecording då jag spelar in 8 spår samtidigt. Kanske inte så konstigt iofs. PC´n använder jag enbart för Cubase :rolleyes:

Har dock aldrig ens hört talas om Cubase SX

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Fast å andra sidan så kommer den vara 10 gånger bättre. Eftersom OS X är en dröm för midi/studio musiker. Enligt en del studio människor jag har talat med..

Det kommer att bli såååå bra. Musikermagasinet hade en artikel om det i...eh...näst senaste numret. Underbart.

1
Bevaka tråden