Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple köper Nintendo?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-06-18 23:18

Tänk om..

Tänk om Wii:s operativsystemet är baserat på Mac os x och att man kan köra iTunes och iTunes Music Store på den, fast man kan köpa både spel och musik, kanske film också. Att Wii dessutom är designad Jonathan Ives och den är smidigt ihopkopplad med macen och frontrow.

Dock har ju nintendo hela tiden marknadsfört Wii som en spelmaskin enbart och då känns hela grejen med iTMS lite fel. men ändå:D

Jag har faktiskt läst i Wired för längesen att ett samarbete mellan Apple och Sony varit uppe för diskussion, men att det inte blev nåt… den gången.

Fast att de skulle jobba ihop med spelprylar nu är bara spekulation och önsketänkande och inte ens ett rykte. Men jag skulle föredra det framför att Apple jobbar med Nintendo.

Såå dåligt går det väl inte för Sony: PlayStation 2 outselling Xbox 360 in US.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-23 00:59

Tur att Sundevall ryckte in, så slipper man som arbetande på Bergsala AB hoppa in och förklara.

Kan faktiskt meddela att det sitter ett klistermärke på dörren in till Club Nintendo, inte minst ett Apple-klistermärke.

Hehe. Vad pysslar du med på Bergsala? Vet du hur det blir med den ryktade mikrofonen i "Wii-moten"? Det hade varit kul om även Wii hade haft samma möjligheter till röstinterface out-of-the-box som DS har.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-06-23 21:50

Miyamoto och Iwata har dementerat ryktena om en mikrofon i kontrollen enligt den här länken.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-24 13:29
Ursprungligen av Onken:

Miyamoto och Iwata har dementerat ryktena om en mikrofon i kontrollen enligt den här länken.

Samma person som sa att DS EJ skulle få en nydesignad version. Vad hände sedan är historia.

Intressanta tankar om iTunes och spel, då det har funnits rykten om något sådant. Då till iPoden. Apple har väll om ajg inte minns fel även sökt arbetare som är kunniga i spelutveckling...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-24 20:19

Vad skulle de göra för produkter? Tror faktiskt inte Nintendo passar Apples image, skulle föredra SONY ifall Apple skulle behöva en push ut på marknaden. Nån sorts iPod a'la PSP?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-06-25 03:23

Jag tycker att Apple och Nintendo påminner väldigt mycket om varandra. Ingen av företagen är marknadsledande men har en hängiven skara av användare som närmast avgudar företaget och dess ledargestalt. Både företagen är kända för sitt nytänkande och på senare tid även formgivning. Dessutom så har Nintendos VD Satoru Iwata gått ut och sagt hur lik han tycker att Apples och Nintendos affärsfilosofi är.

Sen så skulle jag gärna se att Nintendo blev en del av Apple men det känns inte så troligt.

Jag tycker att Nintendo gör ganska snygga saker, och att de har några bra spel som Mario och Zelda. Den nya handkontrollen är skum. Man skall förstås inte säga så mycket innan man har använt den, men jämfört med handkontrollen till XBOX ser den väldigt oergonomisk ut. Eller så är jag för konservativ på den punkten.

Är det verkligen rätt att Apple köper in sig i spelbranschen så radikalt? Jag tvivlar på det. Dessutom brukar inte Apple köpa upp företag, men om de nu gör det så skulle väl Adobe kanske vara lämpligt?

Däremot skulle det ju vara trevligt om Apple i Mac OS X 10.5 Leopard kunde inkludera lite smakfulla spel som Tetris, Breakout och Mah Jong exempelvis.

Mvh/T

o_O ...

Bevaka tråden