Hej alla,
jag hör till en av dem som köpte en macbook pro i april, och var rätt missnöjd med den faktiskt. det vinande ljudet var oacceptabelt för det priset tyckte jag och till slut (efter att apple erkänt felet och bytt moderkortet en gång) fick jag pengarna tillbaka. Bra! För nu kunde jag köpa en svart macbook istället och spara 10 000 kr.
Jag är av den åsikten att Macbook är en alldeles för bra dator - jag tror inte många kommer köpa macbook pro. Det enda jag kan tänka mig att man missar genom att köpa en macbook jämfört med en macbook pro är den större skärmen. och då menar jag att det man kan plugga in en extern skärm.
Final Cut Pro rullar på fantastiskt bra på min burk med 2 GB RAM. Och enligt de tester jag läst är Macbooken prestandamässigt i stort sett jämbördig med Pro-modellen, ibland snabbare till och med!
Men det enda jag faktiskt är missnöjd med är de inbyggda högtalarna. Där märks det verkligen skillnad mot macbook pro. Ljudet är burkigt och distar på en gång om man drar på lite. Och skärmen känns inte riktigt lika skarp. Fast jag gillar att den är blank. Det är snyggt!
Tangenbordet är skönt, men jag oroar mig bara lite för att tangenterna ska fastna. Ibland gör dom det för en tiondels sekund, obehagligt.
Några tankar bara.
/S