Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Animation och intervallinspelningar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-10 22:12

Vilket program ska man ha för att dra in bilder för att gör att t.ex. en blomma som håller på att slås ut, slås ut på några sekunder.

jag vet att det tar tid att göra så inga dumma komentarer nu : )

• Oregistrerad
  • 2003-02-10 22:58

Med vad för slags kamera, video eller stillbild?

Antar att det är från en DV-kamera som du vill hämta media från. Det program som går att använda är BTV Pro från www.bensoftware.com. Funktionen heter "Time Lapse Capture", den fångar t.ex. in 1 frame på 100.

Du ska kunna köra det från färdigt inspelat band eller kanske bästa sättet, koppla in direkt i kameran (du behöver inte så många timmar band då, ifall blomman tar lång tid på sig )

/henrik

vet inte vad du har för utrustning, men man kan göra roliga animationer med ganska enkla medel.

jag hade en vanlig webbkamera (usb, logitech) och tog stillbilder med den i premiere (tror det var tidig version, typ 4.2). det finns ett menyval nånstans i premiere där man väljer "animation" och sen tar man så många bilder man vill ha, premiere lägger ihop det till en färdig film. just den funktionen sparar mycket extraarbete och pillande med alla bilder.

skulle tro att det går lika bra med en vanlig digitalkamera också, bara du får en streamad video-in-signal i premiere.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Zyxx:
Vilket program ska man ha för att dra in bilder för att gör att t.ex. en blomma som håller på att slås ut, slås ut på några sekunder.

jag vet att det tar tid att göra så inga dumma komentarer nu : )

Prova Loud Motion.

"Welcome to Loud Motion Studio, the premier stop-frame animation software for the Macintosh. If you want to create claymation, stop-motion, paper or hand-drawn animation, Loud Motion Studio gives you the tools you need in an easy and intuitive package."

• Oregistrerad
  • 2003-02-11 18:51

Tänkte göra det på en Panasonic NV-MX500 via FireWire får prova sig fram på de olika alternativen och se hur det blir : )

1
Bevaka tråden