Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tryck på t-shirts

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Vi håller på och utvecklar en ny webtjänst med online-design för t ex t-shirttryck (både mörka och ljusa plagg). Där kan man lägga in egen design, ladda upp bilder, lägga till texter, rotera och allt tänkbart - direkt i webläsaren, utan installation.

Sen trycker vi plaggen med fullfärgstryck i speciella maskiner som sprutar färgen direkt på tyget, för att sedan härdas i en industriugn.

Vi kommer även att ansluta grafiska formgivare som lägger upp sina egenhändigt designade tryck och sedan betalas det ut en provision på varje sålt plagg. Eller tycker ni att det är viktigt att man kan lägga in shopen på sin egen hemsida och gränssnitt, med bara sina egna produkter?

Kanske egentligen skulle ligga under rubriken "internet" men tryck på t-shirts är ju lite grafiskt

Det finns ju ett antal liknande sidor på nätet, men inte tillräckligt flexibla och bra (tycker vi) så vi vill göra det optimala - och givetvis få allt att funka på Mac

Tacksam för all respons i världen, vi är rätt insnöade i programmeringen just nu Kom gärna med idéer och förslag på vad ni skulle vilja ha, så får vi se vart det kan leda.

Mvh / Peter, Unique Print of Scandinavia AB

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-21 08:53

Hej!

1. Brodyr på kläder är inte något ni vill pyssla med?
2. Kommer man kunna skicka in plagg att få tryck på?

Jag tänker närmast på lite exklusivare pikétröjor (Polo, Boss etc) osv man vill ge bort till kunder.

Bra koncept med macintegration. Det gillar vi

/Henric

Ursprungligen av hicke:

Hej!

1. Brodyr på kläder är inte något ni vill pyssla med?
2. Kommer man kunna skicka in plagg att få tryck på?

Jag tänker närmast på lite exklusivare pikétröjor (Polo, Boss etc) osv man vill ge bort till kunder.

Bra koncept med macintegration. Det gillar vi

/Henric

Svar på dina frågor:
1. Nja, inte just nu men vi kollar på möjligheten när maskinerna utvecklas lite till.
2. Ja och Nej, vi trycker idag på kunders befintliga plagg men just den här nya webtjänsten kommer vi att köra i en digitalmaskin med uppmätta färgprofiler för varje typ av plagg som kommer att finnas i shoppen (där det även kommer att finnas mer exklusiva plagg typ piké).

Mac regerar ju, om man inte älskar att få virus iaf

/Peter

Den här sortens tjänster är ju intressanta, men vad är det för respons du vill ha då?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Den här sortens tjänster är ju intressanta, men vad är det för respons du vill ha då?

Bra fråga egentligen!

Det finns ju ett antal sådana sidor på nätet, men ingen som är tillräckligt flexibel när det gäller krav på original, färger och placering etc. Vi har samlat på oss information och plockat det fina från dom sidor vi har hittat, lagt till ett antal egna idéer och letat fram några riktiga skräckexempel för att påvisa för programmerarna hur vi INTE vill ha det

Vi skulle varit igång nu men pga våra kravspecar så slängde vi två månaders arbete i papperskorgen förra veckan men men - shit happens Istället så lägger vi i en högre växel och har anlitat fler programutvecklare från fler länder (Sverige, USA, Kroatien, Indien och senast Danmark).

Respons kanske är fel ordval, mer vad tycker ni man skulle ha med för funktioner, typ av plagg etc (förutom t-shirts), ska man låta kunderna ligga med på en lista med senaste alster för att få inspiration? Vad som helst, jag är mottaglig för udda grepp och idéer.

/Peter

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-21 09:23

Jag tycker det luktar lite gratisannonsering.

Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker det luktar lite gratisannonsering.

hehe, jo om vi hade haft något att visa upp - men just nu så är det inte så säljande på vår site

Läget är väl mer så att jag behöver idéer från folk bortom min närhet och som är lite mer macinfluerade, som tänker enkelhet med andra ord. Själv är jag helt insnöad pga sex månaders surfande och idékastande på programmerarna.

/Peter

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-21 10:06
Ursprungligen av powerpete:

hehe, jo om vi hade haft något att visa upp - men just nu så är det inte så säljande på vår site

Läget är väl mer så att jag behöver idéer från folk bortom min närhet och som är lite mer macinfluerade, som tänker enkelhet med andra ord. Själv är jag helt insnöad pga sex månaders surfande och idékastande på programmerarna.

/Peter

Alla som lämnar idéer helt gratis kan de räkna med att få gratis tröjor också?

Ursprungligen av Spooky:

Alla som lämnar idéer helt gratis kan de räkna med att få gratis tröjor också?

haha, det kostar ju lite att tillverka plaggen - men jag är inte helt avig, kanske kan hitta på en 99mac-rabatt. En rabatt bara för att man är mac-användare och gör livet lite gladare för alla andra

Vad säger Sheriffen om det? Är det intressant Björnström?

/Peter

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-21 10:22
Ursprungligen av powerpete:

haha, det kostar ju lite att tillverka plaggen - men jag är inte helt avig, kanske kan hitta på en 99mac-rabatt. En rabatt bara för att man är mac-användare och gör livet lite gladare för alla andra

Vad säger Sheriffen om det? Är det intressant Björnström?

/Peter

Hmm... där har du ju en rätt skön affärsidé. Det där går att utveckla rätt rejält tror jag... finns många forum outthere. Tänk alla WoW-spelare som vill ha sina karaktärer på tröjan osv...

Jag kan utveckla detta mer men då vill jag nog ha 2 tröjor

Lite som ett svensk Threadless, eller? Jag hade definitivt använt tjänsten flitigt om priset ligger rätt och kvalitén och utbudet på materialet är passar min smak.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-21 10:17
Ursprungligen av hedelina:

Lite som ett svensk Threadless, eller? Jag hade definitivt använt tjänsten flitigt om priset ligger rätt och kvalitén och utbudet på materialet är passar min smak.

Japp... här i ligger den största utmaningen tror jag. Absolut lägsta pris är nog inte alls lika viktigt som en hög kvalitet. Men hur får man fram den höga kvalitén på produkterna genom en hemsida?

Om plagget är svinbilligt och trycket förstörs efter 3 tvättar så lär det aldrig bli någon succé.
Om plagget kostar lite mer... hur tusan lyckas man då förmedla den höga kvaliten på produkterna?

En proffsig och modern lyout på siten kanske hjälper till... alltså ingen threadless inspirerad layout. Den andas inte alls kvalitet.

Ursprungligen av Spooky:

Japp... här i ligger den största utmaningen tror jag. Absolut lägsta pris är nog inte alls lika viktigt som en hög kvalitet. Men hur får man fram den höga kvalitén på produkterna genom en hemsida?

Om plagget är svinbilligt och trycket förstörs efter 3 tvättar så lär det aldrig bli någon succé.
Om plagget kostar lite mer... hur tusan lyckas man då förmedla den höga kvaliten på produkterna?

En proffsig och modern lyout på siten kanske hjälper till... alltså ingen threadless inspirerad layout. Den andas inte alls kvalitet.

Tack Spooky! Det här konfirmerar många av mina nuvarande tankar, högsta kvalitét och till ett överkomligt (inte billigast) pris. Och du satte huvudet på spiken - hur förmedlar man textil- och tryckkvalité över nätet?? Extreme closeups på plagg med tryck, och tvättade plagg lr?!

/Peter

Ursprungligen av hedelina:

Jo, typ så - men med en radikal skillnad att vi lägger till ett "designverktyg" som förenklar framställandet av egna tryck för gemene man. Man behöver inga grafiska program i burken och kan ladda in bilder direkt från digitalkameran.

Vad är din smak då?

/Peter

Halloj där i macvärlden!
Nu har vi kört en hel del med våra tryck här på uniprint.se i tvättmaskinen och kommit fram till en hyfsad tvättinstruktion som både tvättar plagget rent och inte sliter på trycket (bomullsfibrer har ju en tendens att resa på sig så att trycket ser luddigt ut).
+ att tröjorna varken krymper eller tappar formen.

Mvh / Peter

Ps. Vi är fortfarande inte igång med siten men tack för ALLA tips vi fått här, genom mail och genom andra forum. Jag tror att vi har plockat in och tagit hänsyn till nästan allt som folk har tipsat oss om.... nu är vi "bara" 4 månader efter deadline. Ds.

1
Bevaka tråden