Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Caps Lock: Avaktivera eller göra något konstruktivt av den?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag avskyr Caps Lock-tangenter. Varför? Mest för att det inte finns några tillfällen då jag behöver skriva så många versaler på rad, att jag inte orkar ha fingret på skift-tangenten. Och av någon underlig anledning träffar jag den mycket oftare på min MacBook (kansk.

Har några frågor:

• Hur avaktiverar man tangenten, så man slipper skrika av misstag på MSN Messenger och Google Talk, skriva (x)html-kod med stora bokstäver, osv osv?

• Kan man göra något annat kul med tangenten (med hjäkp av inställningar eller något nätt program) - och i så fall: har ni några förslag på några sådana kul och/eller användbara funktioner som ersätter den ursprungliga?

• Behövs det krånglas med tredjeprogram och riskerar man nåt på att göra det?

• Finns det något tillfälle i hela världen man är beroende av att ha en fungerande Caps Lock-tangent på datorn?

Och slutligen, av ren nyfiken: Använder ni någonsin tangenten? Och om ingen använder den, varför hänger den med på varenda laptop och varenda dator som sålts de senaste decennierna?

Fyll på med tankegångar och funderingar om fenomenet Caps Lock

Låser tråden och hänvisar till länken ovan.

1
Bevaka tråden