- Fredric
- Medlem ●
- Stockholm
Tjo flöjt!
Min kära Sony Ericsson Z800i har börjat spöka lite efter en lång och trogen tjänst, så jag tänkte bara höra om någon på denna sida vet om TRE har några nya mobiler i sin pipeline? Det borde väl komma nått nytt snart för det är typ samma telefoner i TREs sortiment idag som det var för 1 1/2 år sedan då jag fick min Z800i ?!?
Någon som vet!
/F
:rolleyes:
Tjo flöjt!
Min kära Sony Ericsson Z800i har börjat spöka lite efter en lång och trogen tjänst, så jag tänkte bara höra om någon på denna sida vet om TRE har några nya mobiler i sin pipeline? Det borde väl komma nått nytt snart för det är typ samma telefoner i TREs sortiment idag som det var för 1 1/2 år sedan då jag fick min Z800i ?!?
Någon som vet!
/F
:rolleyes:
Lämna in din telefon på service. Sony Ericsson förlänger garantitiden i vissa fall. Kolla först med Sony Ericsson Support 013-244500.
Den har redan varit på service 2 gånger, dock så har den börjat hänga sig igen, plus att jag är sugen på något nytt.. Men det blir väl att vänta tills i augusti..
tredje gången telefonen åker på lagning får man en ny.
Jag hade en LG-telefon som sög balle, gick sönder 2 gånger, sen funkade den måttligt kass, så jag ringde upp Kundcenter och sa att den här telefonen är helt värdelös, jag vill att ni häver mitt abonnemang, för jag är inte nöjd med prylen jag köpt av er och vill inte ha den kvar.
Det hela slutade med att jag efter ett halvår tog ett nytt abonnemang på ett år (avslutade gamla och gjorde ett nytt då) och fick en helt ny telefon gratis, Nokia 6680, då den varit ute på marknaden i max två veckor.
Schysst deal tycker jag, ge inte upp, strid lite, så kanske du kan få en ny telefon ganska gratis iallafall...
(jag fick dessutom ett bättre abonnemang, dock ett halvår extra)
Tror de snart kommer satsa på 3G^3 istället...nej..tv-reklamen isf...urk
Efter pladdret om hur bra det är:
"-Tre, tre, treee, tre, tre, tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre!!!"
Kör själv med vanlig GSM-telefon, men skulle helt klart vara kul att ha en 3-telefon med.
Idiotfråga: Jag vet vad det kostar att surfa med GPRS, men vad kostar det att surfa med 3G hos Halebop?? samma pris per Mb?.. Och hur vet man att det faktiskt det är 3G som man surfar på och inte GPRS, räcker det med att 3G-ikonen syns, 'Datakonton´ står ju fortfarande på Halebop Gogo och halebop GPRS...
Idiotfråga: Jag vet vad det kostar att surfa med GPRS, men vad kostar det att surfa med 3G hos Halebop?? samma pris per Mb?.. Och hur vet man att det faktiskt det är 3G som man surfar på och inte GPRS, räcker det med att 3G-ikonen syns, 'Datakonton´ står ju fortfarande på Halebop Gogo och halebop GPRS...
Okej, nu fattar jag, det var en idiotfråga... GPRS är ju förbövelen bara protokollet (databäraren) GSM eller G3 är nätet.. Wappa på G3 går fortfarande över GPRS. alltså kostar det lika mycket..
ursäkta min dummhet..
GPRS är ju förbövelen bara protokollet (databäraren) GSM eller G3 är nätet.. Wappa på G3 går fortfarande över GPRS. alltså kostar det lika mycket..
Hmm, GPRS är en "addon" till GSM för att kunna skicka data paketbaserat. 3G (inte G3 är paketbaserat från början (inte kretskopplat som röstsamtal för GSM) och använder sig därför inte av GPRS för att skicka och ta emot data. Dock kan 3G-telefoner växla ner och använda GSM/GPRS då 3G-täckning inte finns.
Såg att Tre tog lika mycket betalt, 10kr/Mb, för data över 3G eller GPRS dock så det spelar väl mindre roll