Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason tar all cpu kraft=(

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 20:53

hej jag är ny här, ny med min macbook och väldigt ny med reason! men jag har i allafall precis installerat reason 3,0 och det tar upp all cpu kraft... kan inte ens köra den demo låten som kommer med programet??? varför gör den så på min sprillans nya macbook som är en "standard" behöer jag mer minne ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 21:43

Reason Emuleras säkert fortfarnade på nya MacBooken - du måste ha s.k. "universal" program för att de ska dra nytt av din MacBook fullt ut. Nu är det som att du kör reason på en 1Ghz G4 i bästa fall. Vissa program funkar inte alls bra emulerat, andra förvånadsvärt bra.

Du kan kolla detta genom att ta visa info på programmet så finns det en post för "arkitektur". Där kan det stå "PPC", "Intel" eller "Universal".

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 21:53

Propellerheads har nyligen släppt en uppdatering till Reason 3 som är Universal Binary. Går att ladda ner på deras Hemsida efter man registrerat sitt ex. av reason. Versionsnummret är 3.0.5

Fungerar i alla fall utmärkt på min iMac intel.

/P

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 21:59

tack=)

Propellerhead har väl en installation för PPC och en annan för Intel av prestanda-skäl. (Har jag för mig att jag har läst)
Så, då är det väl inte en "Universal Binary" utan en Intel-version? För Universal Binary innebär väl att det är både PPC och intel i ett och samma program? Eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 22:10

Jag tror att så var fallet i betastadiet, den "skarpa" versionen däremot är universal...

Citat:

Contrary to previous messages, Reason 3.0.5 will be released as a Universal Binary, that is, an application that runs on both older PPC Macs and the new Intel based Macs. This has been achieved without performance penalties on either hardware platform.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 23:03

nån som vill skicka uppdateringen för jag "orkar" inte registrera mig=) hehe

Troligt....

  • Oregistrerad
  • 2006-06-20 01:31

haha hittade den nu=) funkar strålande

  • Medlem
  • 2006-06-20 09:40

reason är det enda program (som jag känner till) där de har delat på intel och ppc.. det är ingen universal binary.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 21:30
Ursprungligen av kenny:

reason är det enda program (som jag känner till) där de har delat på intel och ppc.. det är ingen universal binary.

Inte för att vara besserwisser, men Reason 3.0.5 är Universal Binary vilket tidigare konstaterades med ett citat från Propellerheads.

Se även bifogad bild...

1
Bevaka tråden