Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort och midi

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-08 22:33

Då jag nu har köpt en ny mac så passar inte dett gammla midi interfacet. Jag undrar därför om det finns någon som vet vilken typ som är bäst att införskaffa.
Jag har sett att det finns extärna som man kopplar till USB. Finns det även sådana som man kan koppla till firewire och har det i så fall någon skillnad.

Jag funderade även om det finns ett pci kort med midi och kanske även ljudingångar så kanske det vore något.
Så finns det någon som har kollpå detta?

Finns en pryl du kan köpa som du sätter där innbyggda modet sitter som standard så kommer ditt gammla midi interface funka.Kommer inte ihåg vad den hette men det e bara o fråga i nån musikaffär.Kostade runt 700kr har jag för mig.

gamla

• Oregistrerad
  • 2002-04-08 23:55

Det finns både PCI-kort med delat ljud + midi samt externa USB-interface. Jag skulle rekommendera ett USB-interface, de funkar fint. Kör du Logic, satsa på Emagics interface, kör du Cubase, satsa på Steinbergs interface. Åtminstone om du har tänkt att styra många syntar, för timingens skull (det är märkligt att vi i svenskan inte har något bra ord för timing?). Kolla med din lokala musikaffär och fråga vad de tycker. Själv använder jag ett Emagic AMT8 och det funkar klanderfritt, ett 8 x 8-midiinterface i behändigt rackformat. USB.

1
Bevaka tråden