Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koda divX på OSX

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-24 16:54

Finns det något program som kan koda divX på OSX?

Enda jag hittat är en prealpha av ffmpeg

http://sourceforge.net/projects/qt-ffmpeg/

Varför ska du koda i DivX? För att alla andra har det eller av några kvalités skäl?

• Medlem
  • 2002-06-24 18:16

Något kvalitésskäl finns inte

• Medlem
  • International user
  • 2002-06-25 11:34

Well.. Får mindre eller likadana filer med bättre/samma kvalité med dom flesta moderna codecs...

Den enda fördelen jag då kan se är väl priset för encodern..

Du låter negativ till DivX Christopher

Nej faktiskt inte.. Bara det att det spridds så mycket myter om dess kvalité och små filstorlekar när det finns alternativ som är bättre av olika anledningar. Men DivX har fördelen att ha blivit stor i "undergroundkretsar" samt har spridits sig stort. Och det finns mycket freeware verktyg för att skapa filerna.. Det är bra. Men nu är det ju total förvirring. Och folk tar inte reda på ett jota.

Jag kan göra ett experiment. Låt oss kalla det för MoovX. Kan ta ffmpeg och sen sprida den i "underground kretsar" och kalla den för en codec "som gör det ingen annan codec kan. Ta filmer från DVD och få ner dom till CD storlek med bibehållen kvalité + att den tar mindre CPU kraft än någon annan"

Vi får se hur det går om ett år

DivX är klart överskattat. Själv kör jag 3ivX för hela slanten.

• Medlem
  • 2002-06-27 12:19

Vi får väl vänta tills Stux Släpper 3ivX-4. som det är nu är det bara en tech-preview som inte riktigt kan konkurera.

nu försöker ju alla skapa så mpeg4 kompatibla codecar som möjligt (divx5, 3ivx) men det är bara via QT6 som kan göra en riktig mpeg 4,

Det blir intressant när dom (DivX, 3ivX) implenterar .MP4 ordentligt

Ja då blir det riktigt skoj!

1
Bevaka tråden