Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med 10.4.7 ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-26 23:09

Vart bidde den lilla tiofyrtiosjuan vägen? Trodde den skulle dykt upp för flera dagar sedan. Nån som har någon het info vilka underverk den kommer göra med min iBook?

/Fredrik

Ja, enligt IDG.se borde den vara här inom ett par dagar. Men vem vet. Vi får väl hålla utkik i våra uppdaterare.

http://www.idg.se/ArticlePages/200606/20/20060620120523_MW/20060620120523_MW.dbp.asp

Edit: AppleInsider skrev den 16 juni att den skulle komma inom ett par dagar, vilket den tydilgen inte gjort. Men men, den kommer väl i sinom tid.

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1821

Ursprungligen av Nifo:

Vart bidde den lilla tiofyrtiosjuan vägen? Trodde den skulle dykt upp för flera dagar sedan. Nån som har någon het info vilka underverk den kommer göra med min iBook?

/Fredrik

Jag tippar att den är här inom ett par dagar. Har testat den själv under en tid nu.

Någon het info har jag inte eftersom inga som helst underverk kommer att ske, och att jag inte får gaffla om uppdateringen innan den är officiell, men det är en lång lista av fixar, men de allra flesta ligger på djupet och märks knappt för den "vanlige" användaren.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-27 09:11

jag har inte sett den, men kan ändå utlova de vanliga trista sakerna: uppdaterat ichat, safari och några services man aldrig hört talas om. i bästa fall uppdatering av grafikdrivrutiner. Roligare än så blir det inte (blir det aldrig). Men det är ändamålsenligt iaf.

Ursprungligen av Snooze:

jag har inte sett den, men kan ändå utlova de vanliga trista sakerna: uppdaterat ichat, safari och några services man aldrig hört talas om. i bästa fall uppdatering av grafikdrivrutiner. Roligare än så blir det inte (blir det aldrig). Men det är ändamålsenligt iaf.

Åja, Tiger-uppdateringen förra hösten var mycket mer än några små uppdateringar! Då fick Tiger hårdvarustöd för shaders, det betydde att OSX äntligen blev användbart för avancerad grafik över huvud taget. Det var ur grafiksynpunkt ett steg större än OS9-OSX! Möjligen kan det liknas vid när OpenGL kom till Macen. Höstens uppdatering var helt avgörande för att jag skulle uppgradera till Tiger, som innan dess varit ganska ointressant.

Så nog ska man hålla ögonen på vad som ändras. Ibland är det ointressanta småsaker, precis som du säger, men ibland är det mycket mer.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-28 09:31
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Åja, Tiger-uppdateringen förra hösten var mycket mer än några små uppdateringar! Då fick Tiger hårdvarustöd för shaders, det betydde att OSX äntligen blev användbart för avancerad grafik över huvud taget. Det var ur grafiksynpunkt ett steg större än OS9-OSX! Möjligen kan det liknas vid när OpenGL kom till Macen. Höstens uppdatering var helt avgörande för att jag skulle uppgradera till Tiger, som innan dess varit ganska ointressant.

Så nog ska man hålla ögonen på vad som ändras. Ibland är det ointressanta småsaker, precis som du säger, men ibland är det mycket mer.

Då tar jag tillbaka min verbala citron, för det där hade jag ingen aning om. Sorry.

• Medlem
  • 2006-06-27 11:41

Zzzzz....

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Vart bidde den lilla tiofyrtiosjuan vägen? Trodde den skulle dykt upp för flera dagar sedan.

Apple har väl knappast utlovat det? Bara för att AppleInsider gissar på det så behöver det inte betyda att Apple håller med...

Den får gärna fixa Kernel Panic som uppstår när man browsat ett tag på en nätverksvolyms innehållandes en massa Photshop-sparade EPS-filer.

10.4.6 skulle fixa det (vnode put) men icke då.

Och där kom den!

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 18:41

Dags att låsa?

Yes!!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-28 19:35

Eller låta den självdö... Men eftersom den blev bumpad nu så.

Tråd låst

1
Bevaka tråden