Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du i din menyrad?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker hålla min ganska ren. Förutom Apples prylar har jag bara VirtueDesktops.

Senast redigerat 2006-06-27 23:20
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-27 15:37

Adium - Synergy - Virtue - Visor - Salling Clicker - High Priority - Volym - Batteri - Blåtand - Airport - Tid - Spotlight

Vet inte rikigt varför jag har volym ikonen .. kanke får ta bort den ...

Tack för Visor, mycket användbart
Jag har iaf: Visor (numera) - Brother Control Center - iConceal - Salling Clicker - BT - Airport - Teckentabell (hittar fortfarande inte alla tecken utan hjälp) - MenuCalendarClock - Spotlight

Ursprungligen av orreborre:

Jag har iaf: Visor (numera) - Brother Control Center - iConceal - Salling Clicker - BT - Airport - Teckentabell (hittar fortfarande inte alla tecken utan hjälp) - MenuCalendarClock - Spotlight

Jag blev nyfiken på iConceal men såg då att utvecklaren dragit tillbaka programmet då det rapporterats att det kan förstöra filer.

http://www.macupdate.com/info.php/id/21248

Ursprungligen av kardan:

Adium - Synergy - Virtue - Visor - Salling Clicker - High Priority - Volym - Batteri - Blåtand - Airport - Tid - Spotlight

Vet inte rikigt varför jag har volym ikonen .. kanke får ta bort den ...

Jag hittar inte Visor, någon som har ett URL-tips?

jag har adium - skype - alarm clock - BT - Airport - Dag - Tid - Volym - spotlight

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 18:32

Tidigare hade jag nätverkaktivitet i menuraden, med en röd och grön pil för data upp och ner. Men det försvann vid någon uppgradering, och nu kan jag inte hitta det valet i nätverksverktyg, någon som vet?

Ursprungligen av pomac:

Tidigare hade jag nätverkaktivitet i menuraden, med en röd och grön pil för data upp och ner. Men det försvann vid någon uppgradering, och nu kan jag inte hitta det valet i nätverksverktyg, någon som vet?

Du tänker nog på MenuMeters.

Rätt mycket, inklusive en modifierad klocka.

Stuffit, temperature monitor, tror detta är nåt med network utility, iChat, bluetooth, menu meters, eject, sound source, cee pee you, displays, input menu, klocka, volym, spotlight,

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 20:18
Ursprungligen av Björn Leander:

Du tänker nog på MenuMeters.

Ja den va de, tack ska du ha.
P-O

Inte allt för mycket för tillfället:

Salling Clicker - Adium - GrowlTunes - MenuMeters - Batteri - Airport - Volym - Klocka - Användarbyte - Spotlight

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-27 23:14

iScrobbler (för http://www.last.fm), Visor (Quake-konsollig terminal), AirPort-indikator, batterimätare, klocka, spotlight.

Jag tycker det är väldigt missprydande med många menu extras och skulle helst dölja iScrobbler och Visor. Finns det verkligen inget sätt att göra det? Verkar som cmd+dra bara funkar med Apples egna.

  • Medlem
  • 2006-06-28 13:21

hahah.. herregud vad ni har grejjer..

Själv har jag adium, virtuedesktops (som jag funderar på att ta bort) samt quicksilver som extra ikoner utöver standard (klocka, airport, spotlight)

klockan hade jag borta ett tag.. var mycket snyggare, men nu har jag inaktiverat dashboard, så nu har jag den där igen.. spotlight skulle jag kunna betala pengar för att slippa se

Ursprungligen av kenny:

hahah.. herregud vad ni har grejjer..

Själv har jag adium, virtuedesktops (som jag funderar på att ta bort) samt quicksilver som extra ikoner utöver standard (klocka, airport, spotlight)

klockan hade jag borta ett tag.. var mycket snyggare, men nu har jag inaktiverat dashboard, så nu har jag den där igen.. spotlight skulle jag kunna betala pengar för att slippa se

Jag vet ett sätt att få bort spotlightmenyn. Logga in som administratör:

1. Gå till /System/Library/CoreServices
2. Leta upp Search.bundle och säkerhetskopiera den (lägg säkerhetskopian på något annat ställe)
3. Radera Search.bundle (kräver autentisering)
4. Starta Aktivitetskontroll
5. Tvångsavsluta SystemUIServer (den startas om automatiskt)
6. Njut! (du kan fortfarande söka i Finder och andra program som vanligt)

Källa:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050430210248363&query=remove%2Bspotlight%2Bicon

Mvh/T

  • Medlem
  • 2006-06-28 14:19

halloj

jo jag vet att det finns ett sånt sätt.. men jag har för mig att jag läste någonstans att det inte var att lita på till 100%.. men det kanske var då?

Ursprungligen av kenny:

halloj

jo jag vet att det finns ett sånt sätt.. men jag har för mig att jag läste någonstans att det inte var att lita på till 100%.. men det kanske var då?

Svårt att veta. Men för mig har det fungerat bra i alla fall. (Bara man tänker på att lägga tillbaks Search.bundle i CoreServices mappen mellan varje uppdatering av OS X så borde det ju inte vara några problem... men som sagt jag vet inte)

Mvh/T

  • Medlem
  • 2006-06-28 15:22
Ursprungligen av Tobias Thor:

Svårt att veta. Men för mig har det fungerat bra i alla fall. (Bara man tänker på att lägga tillbaks Search.bundle i CoreServices mappen mellan varje uppdatering av OS X så borde det ju inte vara några problem... men som sagt jag vet inte)

Mvh/T

tur du sa detdär. för det hade jag aldrig tänkt på annars..

jag kommer förvisso glömma det ändå.. så vi märker vid nästa uppdatering ifall det pallar ..

  • Medlem
  • 2006-06-28 14:28

skit samma.. nu är den borta.. får se om systemet står pall i längden.. men det är säkert inget problem.

Ursprungligen av kenny:

skit samma.. nu är den borta.. får se om systemet står pall i längden.. men det är säkert inget problem.

Jag måste säga att OS X tål att lekas och konfigureras med i väldigt stor utsträckning utan att det blir några problem och systemet behåller dessutom stabiliteten.
Jag var Windowsanvändare förr, och när man försökte modifiera det systemet så blev det ofta problem...

Mvh/T

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-28 19:17
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-28 19:27

Så här ser det ut på min Powermac..,
Använder Menumeter för att få upp infon där...

Inget, förutom det som kommer med OSX...
Eftersom de täcks av programs menyer så ser jag ingen större poäng att ha nåt där

Ursprungligen av ptolemy:

Inget, förutom det som kommer med OSX...
Eftersom de täcks av programs menyer så ser jag ingen större poäng att ha nåt där

Det påverkas av hur stor skärm man har så har man mycket sånt här så har man även en stor skärm.

1
Bevaka tråden