Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klämma och känna i Stockholm...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2006-06-08 00:04

Imorgon tänkte jag ta en tur från förorten in till stan, tänkte passa på att känna och klämma på systemkameror typ 30D eller D200, någon som har något bra tips på vart man skall gå? Expert på fridhemsplan finns ju inte kvar. Hur är det på kameradoktorn? Jag vill inte snacka så överdrivet mycket. Mest bara känna lite.. Tips??

/Mattias

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 00:35

Expert vid fridhp finns kvar ligger på fleinggatan ett kvarter från st eriks gatan, men är kanske inte så bra som dom varit?.

kolla på Kameradoktorn annars

/Tangen

• Medlem
  • Täby
  • 2006-06-08 12:49

Kolla om dom har en D200 inne, det har ju varit så stort tryck på dom att många affärer inte har kunnat lägga ut ett ex för demo.

Kameradoktorn hade demo D200 i butiken även när de inte kunde leverera kameran till kunderna. Det var jättekul att få testa innan jag köpte min. Men ett telefonsamtal skadar aldrig...

• Avstängd
  • International user
  • 2006-06-08 14:51

Var in på kameradoktorn och Yfo. De var supertrevliga på Kameradoktorn, fick mycket hjälp och tips! De hade både 30D och D200 för test. På Yfo fick jag ingen hjälp alls
Det blir nog en 30D i sommar

Min favoritaffär är Schönherrs foto på Upplandsgatan. Mycket hjälpsamma och kunniga – rekommenderas!

Scandinavian Photo, Norr Mälarstrand 78. Stort sortiment och kunnig personal!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 10:32

Hade tyvärr samma erfarenhet som dig Mattias. YFO var sådär. Jag letade efter ett ersättningsobjektiv till en 350D och... Nej, faktiskt. YFO var inte så bra, han kunde inte säga mycket om hur Canons optik skiljde sig mot Sigma eller nått.

Kameradoktorn blev jag lite impade av. Tjejen där hade koll. Så ska de vara. Där köpte jag min sigma-glugg.

• Avstängd
  • International user
  • 2006-06-28 13:57

Kul att höra att fler har fått bra bemötande på Kameradoktorn, nu har jag varit där två gånger till och kännt och klämt, utan att köpa något, och det har varit olika personal varje gång, men alla lika engagerade och kunniga, det tycker jag är väldigt bra!!

Var också på ScandinavianPhoto, och de var inte så intresserade av att hjälpa till det stod 5 pers bakom disken och pratde med varandra, ingen av dem sa ens hej till mig eller kom fram och frågade om jag ville ha hjälp, trots att jag var där i säkert 15 minuter och kollade på alla deras prylar.

1
Bevaka tråden