Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råd??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-28 05:54

Hej.

Är på jakt efter en digitalkamera. Har tittat på Sony Cyber-shot DSC-P71, vad anser ni som kan något om detta om den??

Är ute efter en kamera runt 5-6000 inkl moms med OK optisk som och OK bra upplösning + att den ska vara smidig att plocka med sig.......naturligtvis ska den funka under x.

Mvh
Martin

• Oregistrerad
  • 2002-06-28 09:02
  • Medlem
  • 2002-06-28 10:27

Det är ju oftast Olympus, Nikon och Canon som rekommenderas och dessa märken har ju lång erfarenhet av att bygga kameror. Sony är duktiga på videokameror och har tagit hjälp av Ziess när det gäller optiken på digitalkamerorna. Det är en djungel det här och jag tycker inte man ska bestämma sig förrän man känt på och provat ett antal kameror. Mitt val föll på Nikon, en Coolpix 885. Ligger bra i handen, har alla inställningar jag behöver (utom då möjligheten till extern blixt, men man kan ju "slava" en extra) och så står det ju Nikon på, det biter på mig.

Lycka till!

Jag tror faktiskt att en digital Canon IXUS kan vara ett bra köp för detta. Lite mer pengar och även en Fuji 4800/6800 är ett bra och trevligt köp men med en liten annan känsla i bilderna pga av den s.k. SuperCCD-sensorn. Den ger högre upplösning och lite varmare färger liksom. Har själv en Canon G1 som jag är nöjd med och skulle nog rekommendera en G2 för den som vill lägga några tusen till och är intresserad av foto. Den är bra för alla sina inställningsmöjligheter plus vanlig blixtsko. Nackdelen är att den är lite större. Nikon kamerorna är alltid bra men lite dyrare också.

Man ska också komma ihåg att köper man Sony så blir det MemoryStick som bara funkar på Sony. För Canon är det istället CompactFlash som finns på betydligt fler kameror och gör det lättare att låna eller använda sina kort längre. Fuji har SmartMedia och de är ju ingefär lika vanliga som CompactFlash.

För detaljerade analyser kan man kolla in:

http://www.steves-digicams.com/

[ 28 Juni 2002, 13:16: Meddelandet ändrat av: Alexandra ]

1
Bevaka tråden